Techblog - 'Nieuwe foto-app Facebook moet strijd met Snapchat aangaan'

Facebook ontwikkelt een foto-app die de concurrentie moet aangaan met Snapchat. De app moet ervoor zorgen dat de ruim 1,6 miljard gebruikers van het sociale netwerk meer foto's en video's gaan maken en delen. Dat meldt The Wall Street Journal op basis van ingewijden.

Beeld afp

Facebook zou zich volgens de krant zorgen maken over het passieve gedrag van de gebruikers. Mensen blijven hun Facebook wel meerdere keren per dag bekijken, maar steeds minder gebruikers plaatsen foto's en statusupdates. The Information becijferde dat in het eerste kwartaal van 2016 33 procent van de gebruikers in de laatste maand een statusupdate had gepost. Een jaar eerder was dat nog 44 procent.

De nieuwe app gaat op zichzelf staan, los van de gebruikelijke Facebook-app. Net als bij Snapchat, zou de foto-app direct openen met een camerascherm. Daarnaast komt er een livestreamfunctie. De foto-app moet ook een impuls geven aan de creativiteit van de gebruikers.

Het bedrijf heeft eerder een poging gedaan om het delen van content te stimuleren. In 2014 bleek Slingshot, waarbij foto's na 24 uur verdwijnen, geen succes. Eerder werd ook het fotobewerkingsprogramma Camera losgelaten.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 de Persgroep Nederland B.V. - alle rechten voorbehouden