Reclamebureau ingeschakeld voor inenting baarmoederhalskanker

Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu heeft voor een nieuwe inentingscampagne tegen baarmoederhalskanker een reclamebureau in de arm genomen. Dat moet er met meer emotie voor zorgen dat meer meiden komen opdagen voor de prik.

ANP

Een woordvoerster van het RIVM bevestigde maandag een bericht hierover in Trouw. Bij de eerste vaccinatieronde in maart van dit jaar kwam maar net de helft van de 13- tot 16-jarige meisjes de inentingen halen. Het instituut wijt dat vooral aan de ouderwetse voorlichting. Die sloeg niet aan bij de doelgroep en had te lijden onder emotionele tegengeluiden op internet.

Bij de nieuwe aanpak gaat het RIVM zich ook meer op internetfora begeven. Het doet dat niet alleen zelf, maar zet daar ook moeders en huisartsen voor in.

Inentingen tegen baarmoederhalskanker (Marcel van den Bergh / de Volkskrant) Beeld Marcel van den Bergh
Inentingen tegen baarmoederhalskanker (Marcel van den Bergh / de Volkskrant)Beeld Marcel van den Bergh
Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden