Kassa-tandjes

Nederlanders bewaren veel te veel. Niche kent mensen die in het voorjaar hun kasten uitmesten, tien vuilniszakken vullen en dan eigenlijk nog niets missen....

'Bewaar het melkgebit van uw kind op een unieke manier', leest Niche. 'Het wisselen van het melkgebit is een emotioneel gebeuren.' Het opbergen van de tandjes in een doosje leidde vaak tot verlies en dus tranen. Dankzij Denty (29,95 gulden) wordt het leven vanaf medio april, als het product op de markt komt, een stuk mooier en eenvoudiger.

Denty bestaat uit een houder, waarin de tanden en kiezen in de originele volgorde geplaatst kunnen worden. Bij de houder zit een boekje met gebruiksaanwijzing. Melkhoektand op de drie. Verder is er in de Denty plaats voor een foto of haarlokje. Leuk voor op het nachtkasje of in de kinderkamer. Of niet soms?

De folder die de detailhandel krijgt van de fabrikant in Milsbeek liegt er niet om. De introductie wordt ondersteund met een grootse pr-campagne in consumentenbladen voor vrouwen, jeugd en ouders met kinderen. Denty wordt een product met 'een hoge kassa-aanslag', voor 'een koopgrage doelgroep' en 'voor meer dan 4,7 miljoen vrouwen in Nederland'.

Dan komt de aap uit de mouw: 'een ideaal moederdagcadeau'.

Mamma krijgt melkgebitje van eigen kinderen. Dit lijkt Niche een mooie vorm van recycling.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden