'Verstappen commercieel aantrekkelijk'

De commerciële waarde van Max Verstappen is groot. Dat blijkt uit onderzoek van het gerenommeerde sportmarketingbedrijf Repucom. De jonge Limburger, die zondag in Melbourne op zeventienjarige leeftijd zijn eerste race rijdt in de Formule 1, is de top tien binnengestormd van de meest interessante autocoureurs voor bedrijven. Volgens de onderzoekers kent 68,4 procent van de Nederlanders Verstappen.

null Beeld anp
Beeld anp

Hij kan nog niet tippen aan Fernando Alonso, die de hoogste marketingwaarde van alle Formule 1-piloten heeft. Niet alleen kent 98 procent van de Spanjaarden hem, 88 procent vindt de tweevoudig wereldkampioen een geschikte ambassadeur voor een merk. Verstappen is de lijst binnengekomen op plaats negen.

Hij rijdt voor de Italiaanse renstal Toro Rosso. Supermarktketen Jumbo is een van de persoonlijke sponsors van de coureur. ,,De jongste Formule 1-debutant aller tijden heeft de potentie om uit te groeien tot een wereldster. Merken die vanaf het begin betrokken zijn profiteren van zijn groeiende reputatie'', zegt Sebastiaan Westerhout, directeur van Repucom Nederland.

null Beeld getty
Beeld getty
null Beeld getty
Beeld getty
null Beeld getty
Beeld getty

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2023 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden