Strijd om beste Super Bowl-reclame brandt weer los

Als Amerika vannacht in de greep is van de Super Bowl, wordt er zoals elk jaar een wedstrijd in een wedstrijd gespeeld. Voor, na en tijdens het duel tussen de New England Patriots en de New York Giants strijden tientallen bedrijven om de meest grappige of sexy commercial van de avond. Daarbij worden kosten noch moeite gespaard.

null Beeld

Voor 30 seconden reclamezendtijd vraagt zender NBC vanavond 3,5 miljoen dollar. De multinationals doen er alles aan om een commercial te creëren die inslaat als een bom. Eén die een viral kan worden op internet. De verwachte 111 miljoen tv-kijkers zullen vanavond ook zeker niet wegzappen tijdens de pauzes.

Van de 70 bedrijven die een stukje peperdure zendtijd voor de Super Bowl van vannacht hebben ingekocht, zijn er al een flink aantal video's uitgelekt op internet. De commercials van Volkswagen en Honda zijn nu al meer dan 10 miljoen keer bekeken op YouTube.

De NBC ziet er jaarlijks op toe dat de reclames kuis genoeg zijn, voor Amerikaanse begrippen. Regelmatig worden filmpjes simpelweg geweigerd. De wulpse Adriana Lima die het bedrijf Teleflora aanprijst, kon kennelijk wel door de beugel.

Hieronder een verzameling van commercials die vanavond hun première beleven tijdens het duurste stukje televisie van het jaar.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden