Commercials schaars tijdens WK-finales

Het zal de voetballiefhebber opgevallen zijn. Johan Cruijff kreeg bijzonder veel spreektijd rond de finalewedstrijden van het Nederlands elftal tijdens het WK-voetbal....

In het weekblad Nieuwstribune bekent STER-directeur Cees Vis dat adverteerders kennelijk geen rekening hebben gehouden met het succes van Oranje. Tot de kwartfinales waren de reclameblokken redelijk gevuld, maar daarna was het kwakkelen.

De STER heeft hierdoor het meeste verdiend aan de poulewedstrijd tegen de Belgen. Vorige week probeerde Vis alsnog de resterende reclametijd voor de finale en de troostfinale te slijten.

In zijn geheel genomen is de reclameomzet tijdens dit WK hoger dan die van vier jaar geleden. Vis heeft expres meer 'op de doelgroep geprijsd'. Nu de reclameblokken grotendeels onverkocht blijven, zou je verwachten dat de STER vlak voor de wedstrijddatum kortingen aanbiedt. Zo werkt het tenslotte ook bij de zwarte kaartjeshandel. Maar de STER is onvermurwbaar. Vis: 'Wij doen onder geen enkele voorwaarde iets van de prijs af. Ze krijgen geen gulden korting.'

Geluk voor de voetbalfan. Zo heeft hij nog iets aan de rust en kan hij aan de voeten liggen van de grote Nederlandse voetbalfilosoof.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@volkskrant.nl.