Argos denkt vooral aan naamsbekendheid

Pas een paar weken actief als hoofdsponsor van een wielerploeg vallen er bij oliebedrijf Argos alleen maar positieve geluiden te horen. 'De feedback overtreft onze verwachting', zegt marketingdirecteur Jan Dirks op het hoofdkantoor in Rotterdam.

null Beeld anp
Beeld anp

Het bedrijf dat fuseerde met North Sea Group wil als veelzijdig energieleverancier een positie op de markt in met name West-Europa verwerven. Dirks: 'Onze afzetmarkt ligt in Nederland, Duitsland, België, Frankrijk, Luxemburg en Zwitserland. Willen we bijvoorbeeld huisbrandolie in de markt zetten middels advertenties, ben je gauw 2 miljoen euro verder. Na onderzoek hebben we besloten dat we via de wielersport in deze landen het best aan onze naamsbekendheid werken.'

Ook Argos zegt zich verre te houden van het technisch beleid van de wielerploeg, die volledig Team Argos-Shimano heet. Dirks: 'Wij kunnen aangeven dat we best een paar renners willen uit landen waar onze belangen liggen, maar dat is altijd een wens, geen eis. Wij hebben verstand van olie niet van wielrennen.'

null Beeld anp
Beeld anp
null Beeld afp
Beeld afp
Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden