Veelgestelde vragen
die u verder helpen

Topics! Al het nieuws uit uw wereld op één plek. Ga naar Topics.nl en meld u direct aan. 

servicegerichtheidsonderzoek Vakantieservices Holliday Veelgestelde vraag

Abonnementen

U ontvangt een bevestiging van uw aanvraag en een bevestiging van de startdatum van uw abonnement in uw welkomstemails. In de eerste email staan uw inloggegevens vermeld. In de tweede email wordt aangegeven wanneer u uw eerste krant kunt verwachten.

Met een abonnement plus digitaal lezen heeft u onbeperkt toegang tot alle digitale producten van de Volkskrant, waaronder de digitale krant op pc/mac, tablet en smartphone. Van maandag tot en met zaterdag staat de digitale krant vanaf 6 uur ’s morgens voor u klaar. Zo beschikt u via onze website en apps 24 uur per dag over het laatste nieuws, achtergronden en alle extra's op het beeldscherm van uw keuze.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Bekijk de actuele mogelijkheden via volkskrant.nl/abonneren of neem van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00-17.00 uur contact op met de Klantenservice voor advies via telefoonnummer 088 – 0561 561.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Bij de start van uw actieabonnement heeft u een welkomstmail van ons ontvangen. Hierin staat wanneer u uw welkomstcadeau kunt verwachten. De Volkskrant controleert eerst één of meerdere betalingen voordat het cadeau wordt opgestuurd, dit wordt gecommuniceerd in uw welkomstmail.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Wilt u uw abonnement wijzigen of opzeggen, dan verzoeken wij u dit uiterlijk 1 maand voor het einde van de abonnements- of actieperiode aan ons door te geven. Uw abonnement wordt aan het eind van de abonnements- of actieperiode omgezet of stopgezet.

Wilt u uw abonnement wijzigen of opzeggen, bel dan tijdens kantooruren de Klantenservice via 088 - 0561 561. U ontvangt hiervan een bevestiging.

Zie onze informatiepagina en abonnementsvoorwaarden voor meer informatie.

Heeft u de afgelopen 14 dagen een abonnement afgesloten?
U kunt uw abonnement herroepen binnen 14 dagen na ontvangst van de eerste krant.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Gaat u verhuizen? Geef dit minimaal een week van te voren door via het contactformulier. Op die manier is er voldoende tijd om de wijzigingen door te geven aan de bezorging.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Algemeen, redactie, Volkskrant Inclusief en meer…

Voor meer vragen over de verkoop van onze kranten kunt u contact opnemen met ons Klant Contact Center van de afdeling Losse Verkoop. Bel 010 – 406 6400 of ga voor meer informatie naar www.persgroeplosseverkoop.nl.

Onze openingstijden zijn van maandag t/m vrijdag 08.00-17.00 uur en zaterdags 08.00-12.00 uur.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

In de Webwinkel vindt u boeken, films, series, wijnen, muziek en tickets die helemaal zijn afgestemd op u als abonnee van de Volkskrant. Uiteraard kunt u hierbij rekenen op flinke abonneekorting. Verder hebben we ook Volkskrant Inclusief.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Volkskrant Inclusief biedt unieke activiteiten in en buiten uw regio, aantrekkelijke winacties en leuke voordeeltjes speciaal geselecteerd voor abonnees. Na een meet-en-greet vooraan zitten bij een mooi concert of een unieke rondleiding bij een evenement, museum of aansprekend bedrijf in de regio waar u misschien altijd al een kijkje heeft willen nemen. Met Volkskrant Inclusief bieden wij u die kans.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Stuur uw vraag, idee over de inhoud of andere tips naar onze redactie via e-mail of post. Klik hier voor het contact overzicht.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

De Volkskrant is de nummer 1 kwaliteitskrant van Nederland. Intelligent, gezaghebbend en toegankelijk. De krant en volkskrant.nl zitten elke dag boven op het nieuws met scherpe reportages, diepgaande interviews en indrukwekkende fotografie. In het weekend is er extra veel om van te genieten met Volkskrant Magazine en Sir Edmund.

Voor menig Nederlander is Volkskrant Magazine hét perfecte begin van het weekend. Vol inspiratie, persoonlijke verhalen, fotografie, columns en reportages over mode, wonen, uitgaan, eten en drinken. Volkskrant Magazine is een waardevolle toevoeging op een rondje vrouwenbladen.

Sir Edmund is een stoer magazine op krantenpapier vol wetenschap, literatuur en technologie. Een echt magazine voor het hoofd, voor nieuwsgierige lezers die zich graag laten inspireren met wetenschappelijke trends en technologische wetenswaardigheden. Tevens is er uitgebreide aandacht voor literatuur.

Vijf keer per jaar verschijnen speciale glossy themanummers over mode, wonen en feest. Extra dik, extra luxe. 


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Particulieren kunnen twee keer per jaar met korting een mini-advertentie plaatsen in diverse kranten. Ga naar www.persgroepadvertising.nl/minivoorabonnee

Voor meer informatie over adverteren verwijzen wij u graag naar persgroep.nl/branche-specifiek.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Betaling

De automatische incasso vindt niet plaats op een vast moment. Nadat alle kranten, volgens het vooraf afgesproken aantal leveringen bezorgd zijn, vindt er een nieuwe afschrijving van het verschuldigde abonnementsgeld plaats.

Heeft u nog vragen? De Klantenservice is van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00-17.00 uur bereikbaar via het telefoonnummer 088 – 0561 561.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

U kunt kiezen voor een betaling per factuur van uw abonnement met kwartaal, halfjaar of jaar betaling. Bij onze actieabonnementen bieden wij alleen maandbetalingen per automatische incasso aan. De eenvoudigste en voordeligste wijze van betalen is om de Volkskrant toestemming te geven uw abonnementsgeld automatisch te laten incasseren. Mocht u het niet eens zijn met een afschrijving, dan kunt u deze laten terugboeken door binnen acht weken contact op te nemen met uw bank.

Kiest u voor automatische incasso, dan ontvang u € 2,95 euro korting op uw abonnementstarief per afschrijving.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Bezorging

Maak van een niet of te laat bezorgde krant een melding. Ook als u een verkeerde krant heeft ontvangen, verzoeken wij dit te melden. Dit kan telefonisch 088 - 0561 555 of via uw profiel als u ingelogd bent. Een correcte bezorging heeft onze hoogste prioriteit, uw melding helpt ons bij het herstellen van een bezorgfout. Als u vaker klachten heeft, dan doen we een onderzoek naar de bezorgsituatie. De Bezorgservice zal dan op korte termijn contact met u opnemen om bij u te informeren of de bezorging is verbeterd.

Na het doorgeven van uw melding schuift uw eerstvolgende betaling met een bezorgdag op. Omdat u natuurlijk alleen hoeft te betalen voor de kranten die u hebt ontvangen.

U heeft altijd direct toegang tot de digitale krant. De digitale krant staat van maandag t/m zaterdag vanaf 6.00 uur al voor u klaar. 

Log in met uw Volkskrant account. Om snel te melden dat u geen krant, bijlage of verkeerde krant hebt ontvangen. Lees direct na de melding uw gemiste krant digitaal.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Alle meldingen over problemen met bezorging worden direct doorgegeven aan onze distributie-afdeling. De bezorger van uw krant ziet deze klachten meteen ook op zijn looplijst. De meeste problemen zijn dan ook de volgende dag weer verholpen. 

Na het doorgeven van uw melding schuift uw eerstvolgende betaling met een bezorgdag op. Omdat u natuurlijk alleen hoeft te betalen voor de kranten die u hebt ontvangen.

U heeft altijd direct toegang tot de digitale krant. De digitale krant staat van maandag t/m zaterdag vanaf 6.00 uur al voor u klaar. 

Log in met uw Volkskrant account. Om snel te melden dat u geen krant, bijlage of verkeerde krant hebt ontvangen. Lees direct na de melding uw gemiste krant digitaal.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Onze excuses. Naar aanleiding van meerdere herhalingen van bezorgklachten binnen één week zal wederom contact worden opgenomen met de distributie-afdeling. We doen er alles aan om de bezorging binnen zeven werkdagen te verbeteren en wij nemen telefonisch contact op om de voortgang te bespreken. Maar ook omdat we willen weten of uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld.

Na het doorgeven van uw melding schuift uw eerstvolgende betaling met een bezorgdag op. Omdat u natuurlijk alleen hoeft te betalen voor de kranten die u hebt ontvangen.

U heeft altijd direct toegang tot de digitale krant. De digitale krant staat van maandag t/m zaterdag vanaf 6.00 uur al voor u klaar. 

Log in met uw Volkskrant account. Om snel te melden dat u geen krant, bijlage of verkeerde krant hebt ontvangen. Lees direct na de melding uw gemiste krant digitaal.

Hebt u nog vragen? Dan kunt u maandag tot en met vrijdag van 8.00-17.00 uur altijd even contact opnemen met onze Bezorgservice 088 – 0561 555. 


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Alle schademeldingen en ongevallen worden door ons Distributie bedrijf in behandeling genomen. Voor meer vragen hierover kunt u telefonisch contact opnemen met onze Klantenservice via 088 – 0561 561.

Uw krant bereikt de Waddeneilanden via veerboten. Voor de bezorging zijn we dus afhankelijk van de aankomsttijden. Daardoor wordt de Volkskrant op de Waddeneilanden later bezorgd dan in de rest van Nederland. De uiterste bezorgtijden voor de Waddeneilanden kunt u hieronder vinden.


Texel: maandag t/m zaterdag uiterlijk 9.30 uur.
Terschelling: maandag t/m zaterdag uiterlijk 12.00 uur.
Ameland: maandag t/m zaterdag uiterlijk 11.00 uur.
Vlieland: maandag t/m zaterdag uiterlijk 13.00 uur.
Schiermonnikoog: maandag t/m zaterdag uiterlijk 14.00 uur.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Vakantieservice

Uw krant past zich helemaal aan bij uw vakantieplannen. Zo kunt u uw krant laten doorsturen naar uw vakantieadres of het adres van vrienden of familie. U kunt ook de bezorging van uw krant gewoon een tijdje stopzetten. Zelf kunt u uiteraard altijd en overal de Volkskrant digitaal blijven lezen. Dit is allemaal mogelijk met de Volkskrant vakantieservice.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Lekker op vakantie uw eigen krant lezen. Op sommige campings en vakantieparken is de bezorging echter niet altijd te garanderen. In het buitenland dient u rekening te houden met extra portokosten en extra bezorgtijd van twee tot vijf werkdagen. Bovendien is de Volkskrant afhankelijk van de postbezorging in het buitenland. Dat betekent dat we niet kunnen garanderen dat u uw krant altijd ontvangt. Bekijk uw mogelijkheden van de Volkskrant vakantieservice.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Maak familie of vrienden blij met uw Volkskrant. Door tijdens uw vakantie de krant te laten bezorgen op hun adres. Dit is allemaal mogelijk met de Volkskrant vakantieservice.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

U kunt onderbreking in de bezorging regelen zodat u tijdens uw vakantie geen papieren krant thuis ontvangt en wel kunt blijven genieten van de digitale krant op uw tablet, pc of mobiel. Geen kranten op de mat, evengoed door blijven lezen! Bekijk uw mogelijkheden van de Volkskrant vakantieservice.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Als u uw krant niet naar uw vakantieadres kunt sturen, zijn er gelukkig nog de vakantiebonnen. Met deze bonnen kunt u bij al onze verkooppunten in Nederland terecht, uiteraard zolang de voorraad strekt.

Vakantiebonnen zijn geldig tot drie maanden na uw laatste vakantiedag. Als u na deze drie maanden nog vakantiebonnen over heeft, dan kunt u deze ook bij ons niet meer inwisselen. U moet ze dus binnen drie maanden na uw laatste vakantiedag opmaken. De geldigheidsdatum staat op de bon.

Bekijk uw mogelijkheden van de Volkskrant vakantieservice.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Wilt u gebruik maken van onze vakantieservice? Geef dit minimaal een week van te voren door via het contactformulier. Op die manier is er voldoende tijd om de wijzigingen door te geven aan de bezorging.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Digitaal lezen

Om altijd de (Plus)artikelen van de Volkskrant te kunnen lezen dient u zich inloggen op de nieuwssite en in de app. 

Is uw abonnement gekoppeld aan uw profiel? Dit doet u met uw abonneenummer. Deze heeft u ontvangen bij uw welkomstbrief en wordt ook bij iedere afschrijving vermeld. Na deze actie kunt u de digitale krant lezen via krant.volkskrant.nl en gebruikmaken van onze online servicediensten. 

Lukt het nog niet en heeft u wel uw abonnement gekoppeld aan uw profiel?
U kunt het beste uw cookies verwijderen en opnieuw inloggen

Bent u het wachtwoord vergeten? 
Ga dan naar inloggen en klik op wachtwoord vergeten. 

Klik hier meer informatie over digitaal lezen. 


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Controleer of u bent ingelogd en of u uw abonneenummer heeft ingevuld in uw profiel. U kunt uw abonneenummer invullen in uw profiel als u ingelogd bent op www.volkskrant.nl. Lukt het nog steeds niet? Kijk dan naar onze informatie over digitale producten.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Lees de Volkskrant waar u ook ter wereld bent. Met uw abonnement* heeft u onbeperkt toegang tot alle digitale producten van de Volkskrant, waaronder de digitale krant op pc/mac, tablet en smartphone.

Van maandag tot en met zaterdag staat de digitale krant vanaf 6 uur ’s morgens voor u klaar. Zo beschikt u via onze website en apps 24 uur per dag over het laatste nieuws, achtergronden en alle extra's op het beeldscherm van uw keuze. Ga daarvoor naar volkskrant.nl en klik op ‘Digitale krant’ of download de app en log in. Hieronder vindt u alle apps op een rij.
 

Apple iTunes
1. Volkskrant digitale krant, digitale kranten app
2. Volkskrant nieuws, gratis nieuwsapp

Android
1. Volkskrant krant, digitale kranten app
2. Volkskrant nieuws, gratis nieuws app

Windows 
1. Volkskrant nieuws, gratis nieuws app

* Met uitzondering van een papieren zaterdagabonnement zonder digitaal lezen.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Mijn profiel

  1. Ga naar www.volkskrant.nl
  2. Klik rechtsboven op ‘Inloggen’ en vul het e-mailadres en wachtwoord in.
  3. Klik op de knop ‘Inloggen’, u gaat automatisch terug naar de homepage.
  4. Klik op uw naam rechtsboven.
  5. Klik onder uw naam op ‘Account’.
  6. Ga naar het tabblad ‘Nieuwsbrieven’.
  7. Klik op de knop ‘Inschrijven’ om u voor de betreffende nieuwsbrief in te schrijven, klik op ‘Afmelden’ om u voor de betreffende nieuwsbrief uit te schrijven.

U heeft altijd de mogelijkheid om u via de toegezonden e-mail zich af te melden. Klik onderaan in de e-mail op ‘Afmelden’.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Wilt u voortaan met een ander e-mailadres inloggen? U wijzigt het e-mailadres voor uw Persgroep-profiel als volgt:

  1. Ga naar www.volkskrant.nl
  2. Klik rechtsboven op ‘Inloggen’ en vul het oude e-mailadres en wachtwoord in.
  3. Klik op de knop ‘Inloggen’, u gaat automatisch terug naar de homepage.
  4. Klik op uw naam rechtsboven.
  5. Klik onder uw naam op ‘Account’.
  6. Ga naar het tabblad ‘E-mail’.
  7. Vul het nieuwe e-mailadres en het oude wachtwoord van uw Persgroep-profiel in.
  8. Klik op de knop ‘Wijzigen’.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

  1. Ga naar www.volkskrant.nl
  2. Klik rechtsboven op ‘Inloggen’ en vul het e-mailadres en het oude wachtwoord in.
  3. Klik op de knop ‘Inloggen’, u gaat automatisch terug naar de homepage.
  4. Klik op uw naam rechtsboven.
  5. Klik onder uw naam op ‘Account’.
  6. Ga naar het tabblad ‘Wachtwoord’.
  7. In het bovenste veld vult u uw oude wachtwoord in, in de twee velden daaronder tweemaal het nieuwe wachtwoord.
  8. Klik op ‘Opslaan’.

Als u uw wachtwoord van uw Persgroep profiel wijzigt, dan verandert het wachtwoord voor al uw inlogprofielen van de Persgroep kranten.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

  1. Ga naar www.volkskrant.nl.
  2. Klik rechtsboven op ‘Inloggen’.
  3. Selecteer in het inlogscherm het tabblad ‘Registreren’.
  4. Vul uw e-mailadres in en tweemaal hetzelfde wachtwoord.
  5. Accepteer de voorwaarden en het privacybeleid.
  6. Klik op ‘Registreren’.
  7. Activeer uw profiel via de link in de e-mail die u toegezonden krijgt.

U heeft al eerder een Persgroep-profiel aangemaakt

  1. U kunt met uw e-mailadres inloggen via volkskrant.nl/inloggen. Weet u uw wachtwoord niet meer? Vraag dan een nieuw wachtwoord aan via volkskrant.nl/wachtwoordvergeten.
  2. Let op: de link die u via email ontvangt in uw inbox dient binnen een uur geactiveerd te worden. U kunt direct zelf een nieuw wachtwoord instellen en bevestigen.
  3. Nadat u bent ingelogd, kunt u direct de digitale krant lezen en heeft u toegang tot Topics.nl en diverse servicediensten via www.volkskrant.nl/service.

Wij hebben geen e-mailadres van u ontvangen

U kunt zelf eenmalig een profiel aanmaken via volkskrant.nl/registeren door uw e-mailadres en een wachtwoord in te vullen. U ontvangt een email om uw profiel te activeren door te klikken op een link in deze email. U kunt daarna inloggen via volkskrant.nl/inloggen. Voordat u digitaal kunt gaan lezen, dient u uw abonnement eenmalig te koppelen via ‘abonnement’ bij uw profiel. Dit doet u met uw abonneenummer. Deze heeft u ontvangen bij uw welkomstbrief en wordt ook bij iedere afschrijving vermeld. Na deze actie kunt u de digitale krant lezen via krant.volkskrant.nl en gebruikmaken van onze online servicediensten. 


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

U kunt zelf een nieuw wachtwoord instellen, als volgt:

  1. Ga naar www.volkskrant.nl.
  2. Klik rechtsboven op ‘Inloggen’.
  3. Klik op ‘Wachtwoord vergeten’ onder het wachtwoordveld.
  4. Vul uw e-mailadres in en klik op de knop ‘Aanvragen’.

Of:

  1. Ga naar volkskrant.nl/wachtwoordvergeten.
  2. Vul uw e-mailadres in en klik op ‘Nieuw wachtwoord aanvragen.

U ontvangt binnen een minuut een mail om een nieuw wachtwoord in te stellen.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Heeft u onlangs een nieuw abonnement afgesloten dat hebben wij voor u al uw abonneenummer gekoppeld aan uw profiel. Bij het afsluiten van een abonnement ontvangt u binnen 48 uur een activatiemail. Door op de activatielink in de mail te klikken kunt u direct gebruik maken van alle online producten en diensten. Heeft u geen mail ontvangen? Controleer dan eerst of de mail niet per ongeluk in uw spambox/ongewenste items terecht is gekomen.

Heeft u een geruimere tijd een abonnement en wilt u voor het eerst gebruik maken van onze digitale producten? Dan is het mogelijk dat u eerst nog uw abonneenummer moet koppelen aan uw Profiel.

Uw abonneenummer is een 8-cijferige code. U vindt uw abonneenummer in de welkomstbrief die u bij aanvang van uw abonnement ontving en/of op uw bankafschrift bij betaling via automatische incasso.

Als uw abonneenummer reeds gekoppeld is aan uw Persgroep-profiel, vindt u uw abonneenummer ook terug in uw Persgroep-profiel. Als volgt:

  1. Ga naar www.volkskrant.nl.
  2. Klik rechtsboven op ‘Inloggen’ en log in met uw e-mailadres en wachtwoord.
  3. Klik op uw naam rechtsboven op de homepage.
  4. Klik onder uw naam op ‘Account’. Als uw abonneenummer als is gekoppeld aan uw profiel, vindt u hier uw abonnee nummer onder tabblad ‘Abonnement’.
  5. Als uw abonneenummer nog niet gekoppeld is, doet u dat in dit scherm door te klikken op ‘Koppel abonnement’. Vul uw abonneenummer en postcode in.
  6. Klik op de knop ‘Abonnement koppelen’.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Persgroep profiel

Als u uw wachtwoord van uw Persgroep profiel wijzigt, dan verandert het wachtwoord voor al uw inlogprofielen van de Persgroep kranten.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Bij de overgang van uw Volkskrant profiel naar een Persgroep profiel blijft u ingelogd. Wel adviseren wij uw wachtwoord alvast in te stellen zodat u bij opnieuw inloggen geen hinder ondervindt.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Indien u wenst kunt u met uw Persgroep profiel eenvoudig inloggen op de websites en apps van alle krantmerken van de Persgroep. Met slechts één gebruikersnaam (uw e-mailadres) en wachtwoord kunt u op alle websites van de Persgroep inloggen. Meer informatie.

Naast uw abonnement kunt u ook via Topics.nl met uw Persgroep profiel het nieuws onderwerpen uit 13 nieuwskranten lezen en naar uw eigen smaak selecteren.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Als u een profiel heeft bij meerdere Persgroep krantmerken, zijn deze profielen samengevoegd. Uw wachtwoord is persoonlijk en wordt bij ons versleuteld (beveiligd) opgeslagen. Hierdoor kunnen wij niet zien wat uw wachtwoord is. Na het samenvoegen van uw profielen vragen wij u daarom om een nieuw wachtwoord in te voeren dat geldt voor uw Persgroep profiel.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Voor het Persgroep profiel hebben wij algemene voorwaarden in ons privacy statement.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

De Persgroep maakt gebruik van de nieuwste beveiligingstechnieken. Bovendien wordt er altijd gebruik gemaakt van een beveiligde verbinding als u gebruik maakt van uw Persgroep profiel.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

De digitale krant op tablet, smartphone of PC

Om de digitale krant in het buitenland te kunnen downloaden, is een wifi-verbinding nodig. Bij een mobiele verbinding (3G/4G) kunnen de kosten oplopen.

Wij bieden alleen digitale abonnementen met een Nederlands rekeningnummer.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Om de krant te kunnen lezen op uw tablet en/of smartphone moet de Volkskrant digitale krant-app op uw toestel geïnstalleerd worden. Als volgt:

iPhone/iPad:

  1. Open de App-Store.
  2. Zoek op ‘Volkskrant’. Er is een Volkskrant-app voor de website en een app voor de digitale krant. De app voor de krant heet ‘Volkskrant digitale krant’.
  3. Download de Volkskrant digitale krant-app door te tikken op ‘Download’.

Android:

  1. Open de Google Play Store.
  2. Zoek op ‘Volkskrant’. Er is een app voor de website en een app voor de digitale krant. Bij de app voor de digitale krant staat in kleine lettertjes ‘Krant’ onder de V in het app-icoon.
  3. Tik op ‘Installeren’.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

iPhone/iPad

Handmatig:

  1. Open de app.
  2. Ga naar ‘Mijn kranten’ in de navigatiebalk onderaan.
  3. Tik op ‘Bewerken’.
  4. Vink de kranten aan die u wilt verwijderen.
  5. Tik op het prullenmand-icoon linksboven.

Automatisch:

  1. Ga naar ‘Mijn kranten’ in de navigatiebalk onderaan.
  2. Tik rechts bovenaan op het prullenmand-icoontje met pijlen.
  3. Kies daar wanneer u de kranten automatisch wilt laten verwijderen: nooit, na 1, 3, 7 dagen, na 2 weken of een maand.

Android

Op de meeste Android-toestellen gaat het als volgt:

Handmatig:

  1. Tik op de drie onder elkaar geplaatste streepjes linksboven om het Instellingenmenu te openen.
  2. Tik op ‘Mijn publicaties’.
  3. Tik op de drie onder elkaar geplaatste puntjes rechtsboven.
  4. Tik op ‘Selecteren’ of op ‘Alles selecteren’.
  5. Dan verschijnt het prullenmand-icoon rechts bovenaan.
  6. Tik  daarop.

Automatisch:

  1. Tik op de drie onder elkaar geplaatste streepjes linksboven om het Instellingenmenu te openen.
  2. Tik op ‘Service’.
  3. Tik op ‘Verwijder publicaties automatisch’.
  4. Kies daar wanneer u de kranten automatisch wilt laten verwijderen: nooit, na 1, 3, 7 dagen, na 2 weken of een maand.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

  1. Ga naar www.volkskrant.nl
  2. Klik rechtsboven op ‘Inloggen’ en vul het e-mailadres en wachtwoord bij uw Persgroep-profiel in.
  3. Klik op de knop ‘Inloggen’, u gaat automatisch terug naar de homepage.
  4. Klik op ‘Digitale krant’ direct boven het Volkskrant-logo.
  5. U krijgt de krant van vandaag te zien. Als u daar op klikt, kan het gebeuren dat er een scherm verschijnt met de vraag ‘Bent u abonnee? Meld u hier aan.’ Klik in dat geval op ‘Meld u hier aan’.
  6. De melding zal verdwijnen en de krant zal verschijnen. In sommige gevallen moet u uw inloggegevens nog éénmalig invullen voordat de krant verschijnt.
  7. Wij bieden alleen digitale abonnementen met een Nederlands rekeningnummer.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Het hangt van het merk en model van uw toestel af hoe dit precies in z’n werk gaat. Op de meeste Android-toestellen gaat het als volgt:

  1. Open de app ‘de Volkskrant’.
  2. Tik op de drie onder elkaar geplaatste streepjes linksboven om het Instellingenmenu te openen.
  3. Tik op ‘Aanmelden’.
  4. Vul het e-mailadres en wachtwoord bij uw Persgroep-profiel in en tik op ‘Inloggen’.
  5. Tik op de krant om deze te downloaden.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

  1. Open de Volkskrant digitale krant-app.
  2. Tik op ‘Inloggen’ in de navigatiebalk onderaan.
  3. Tik op ‘Inloggen als abonnee’.
  4. Vul het e-mailadres en wachtwoord bij uw Persgroep-profiel in en tik op ‘Inloggen’.
  5. Sluit het inlogscherm door op ‘Kiosk’ te tikken in de navigatiebalk onderaan.
  6. Tik op de krant om deze te downloaden.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Op uw PC kunt u artikelen vanuit de digitale krant printen en opslaan, als volgt:

  1. Open de digitale krant.
  2. Open het artikel dat u wilt uitprinten/opslaan als tekstbestand door dubbel op de kop van het artikel te klikken.
  3. Klik op de knop ‘Print’ rechtsboven. Het artikel opent als PDF-bestand.
  4. Gebruikt u Internet Explorer, dan vindt u het menu om uit te printen en op te slaan door uw muis naar de onderkant van de pagina te bewegen. Gebruikt u Google Chrome of Mozilla Firefox dan vindt u het menu bovenaan de pagina.

Op uw iPad/iPhone kunt u artikelen uitprinten als uw toestel met een AirPrint-printer verbonden is. Als volgt:

  1. Open het artikel als tekstbestand door op het artikel te tikken.
  2. Tik boven het artikel op het vierkantje met het naar bovenwijzende pijltje.
  3. Tik in het dan verschijnende menu op ‘Druk af’.

Op uw iPad/iPhone kunt u artikelen opslaan binnen de app, als volgt:

  1. Open het artikel als tekstbestand door op het artikel te tikken.
  2. Tik op het sterretje rechtsboven. De melding ‘Bladwijzer opgeslagen’ zal kort verschijnen.
  3. U vindt het artikel terug onder ‘Bladwijzers’ in de navigatiebalk onderaan.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

De digitale krant kunt u op uw computer tot 7 dagen terug of via de app tot enkele maanden terug downloaden.

Met de inloggegevens van uw profiel kunt u zich op vijf apparaten tegelijk inloggen en de krant downloaden.

Als de krant volledig en zonder onderbreking is gedownload, is de krant daarna ook offline te lezen.

De volledige krant kunt u niet opslaan in PDF-formaat. Wel kunt u de artikelen in PDF-formaat opslaan.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Het is helaas niet mogelijk kruiswoordraadsels en andere puzzels digitaal in te vullen. U kunt de puzzels wel uitprinten via de website of via de app als uw toestel verbonden is met een printer.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Momenteel ondersteunen wij de volgende besturingssystemen:

  1. Windows 8.1 (tablets en PC’s)
  2. Android vanaf 4.1 Jelly Bean (tablets en smartphones)
  3. iOS vanaf 8.0 (tablets en smartphones)
  4. Windows 10 (tablets. Op Windows-phones wordt de app niet ondersteund)


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

De digitale krant wordt van maandag t/m zaterdag om 5.00 uur gepubliceerd.

U kunt de krant automatisch laten downloaden zodra de nieuwe krant beschikbaar is. Als volgt:

iPhone/iPad:

  1. Open ‘Instellingen’ op het bureaublad van uw iPhone/iPad.
  2. Tik op ‘Algemeen’.
  3. Tik op ‘Ververs op achtergrond’.
  4. Schakel ‘Ververs op achtergrond’ in.
  5. Schakel in het onderstaande overzicht van uw apps, het knopje bij de Volkskrant digitale krant-app in.

Android:

  1. Open de digitale krant-app.
  2. Open het Instellingenmenu en ga naar ‘Service’
  3. Vink ‘Automatisch downloaden’ aan.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Het slotje dat onder ‘Mijn kranten’ boven de digitale krant staat, betekent dat deze krant volledig gedownload is. U kunt op het slotje tikken waardoor het slotje sluit. Dit zal ervoor zorgen dat de krant niet automatisch verwijderd wordt. U kunt het slotje openen en sluiten door erop te tikken.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Hieronder vindt u een overzicht van de mogelijkheden die de vernieuwde kranten-app van de Volkskrant biedt:

Navigeren
Tik op het driehoekje onderin of rechtsboven op het overzichtsicoon om snel alle pagina’s van de kranten te bekijken.

Bladeren
Swipe om door de krantenpagina’s te bladeren. Tik eenmaal op een artikel om het te openen.

Inzoomen
Zoom in door twee keer op een artikel te tikken of door twee vingers uit elkaar te bewegen.

Navigeren
Swipe of scroll om door een artikel te navigeren. Tik tweemaal op het artikel om een artikeloverzicht te tonen.

Foto’s bekijken
Sommige artikelen bevatten meerdere foto’s. Tik eenmaal op een foto om deze op groot formaat te bekijken. Swipe om de andere foto’s te bekijken.
 

Delen
Deel een artikel met andere abonnees via mail of social media. Tik op het deel-icoon in de rechterbovenhoek en kies hoe u het artikel wilt delen.

Bewaren
Plaats een bladwijzer bij een artikel, zodat dit artikel beschikbaar blijft. Tik op het sterretje in de rechterbovenhoek. U vindt het artikel bij ‘Bladwijzers’ op het openingsscherm.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Topics

Vooralsnog kan er één nieuwsprofiel worden samengesteld op Topics per abonnement. Wel kunnen alle gezinsleden met de inloggegevens van uw Persgroep-profiel op hun eigen toestel inloggen op Topics.

Gezinsleden kunnen geen eigen nieuwsprofiel aanmaken op Topics, dit is alleen mogelijk door een tweede abonnement te nemen met een ander mailadres.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Topics is niet apart verkrijgbaar maar is een extra service bij een krantenabonnement.

Wilt u Topics uitproberen, neem dan een voordelig proefabonnement via www.topics.nl


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Via de knop ‘Lees later’ boven de kop van het geopende artikel.

U kunt de artikelen delen via Facebook, Twitter en mail via de daarvoor bestemde knoppen onder elk geopend artikel.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Gebruikers van Topics ontvangen automatisch dagelijks een nieuwsbrief. U kunt zich uitschrijven voor de nieuwsbrief via de afmeldlink onderaan elke nieuwsbrief.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

U kunt Topics lezen op computer, laptop via de website.

Voor tablet en smartphone gebruikers is een een app beschikbaar. U vindt de app in de App-Store voor iPad/iPhone, in de Google Play Store voor Android.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Topics is een nieuw online (nieuws)platform. Met Topics kunt u eenvoudig alles lezen over die onderwerpen die u het meest interesseren. Stel zelf uw persoonlijke playlists samen of wordt verrast door aanbevelingen van de redactie.

  • Exclusieve service voor abonnees
  • Maak persoonlijke playlists van uw favoriete onderwerpen
  • Of laat u inspireren door verrassende thema's
  • Altijd en overal beschikbaar op mobiel, tablet en laptop

Alles uit de 13 beste dagbladen.
15.000 artikelen per week, het werk van 2.000 journalisten en 13 kranten in één overzicht.

Topics is gratis voor de abonnees* van Het Laatste Nieuws, De Morgen, AD, Trouw, de Volkskrant, Het AD, PZC, Eindhovens Dagblad, De Stentor, De Gelderlander, Tubantia, Brabants Dagblad en BNDeStem.
 

* U heeft toegang met een Compleet, Weekend+, Zaterdag+ of Digitaal abonnement. U heeft geen toegang met dagpassen, losse verkoop, abonnementen die via de app-stores verkocht worden, of een zaterdagabonnement zonder digitale toegang.

Om toegang te krijgen tot Topics.nl gebruikt u dezelfde inlog als die u gebruikt voor de digitale krant van de Volkskrant. U wordt meteen herkend als abonnee en leest u gratis verder op Topics.

Bent u nog niet geregistreerd?

  1. Ga naar volkskrant.nl/registeren
  2. Maak een profiel aan met uw e-mailadres en een zelfgekozen wachtwoord.
  3. Activeer uw profiel via de link in de e-mail die u toegezonden krijgt.

Succesvol ingelogd? Ontdek Topics!

  1. U kiest de thema’s die u interesseren en selecteert uw ‘Topics’ via de knoppen ‘Ontdek’ en/of ‘Zoek’ in het menu aan de linkerkant van uw scherm.
  2. Al uw Topics vindt u op rij onder de knop ‘Mijn topics’ in het menu aan de linkerkant van uw scherm.
  3. Het laatste nieuws van alle Topics die u volgt vindt u onder de knop ‘Mijn nieuws’ aan de in het menu aan linkerkant van uw scherm.
  4. Ontdek de ‘Must reads’ van de redactie.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

U vindt alle print- en online-artikelen van alle Nederlandse en Belgische kranten van de Persgroep terug op Topics. In totaal krijgt u toegang tot 15.000 artikelen per week, het werk van 2000 journalisten en 13 kranten in één overzicht.

Topics omvat de volgende titels:

  • De Volkskrant
  • AD
  • Trouw
  • Het Laatste Nieuws (BE)
  • De Morgen (BE)
  • Brabants Dagblad
  • BN de Stem
  • De Gelderlander
  • De Stentor
  • Eindhovens Dagblad
  • PZC
  • Tubantia

De artikelen verschijnen op Topics zo goed als tegelijkertijd met het online nieuws op de websites. In de loop van de nacht verschijnen de artikelen van de ochtendkranten op Topics, ’s middags worden de artikelen van de middagkranten op Topics gepubliceerd.

Krijg ik ook breaking news?
Breaking news op de websites van de deelnemende titels verschijnt op Topics onder de header ‘Nu belangrijk’.

Kan Topics op basis van mijn interesses artikelen aanbevelen?
Topics stelt het nieuws op maat voor u samen en suggereert nieuwe topics op basis van de topics die u volgt en de krant die u leest.

Kan ik ook magazines lezen?

Op dit moment biedt Topics de print- en online artikelen uit de krant en de bijlagen van 6 krantentitels.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.