Zeepgiganten binden strijd aan om wastabletten

Nu het traditionele waspoeder langzaam maar zeker terrein begint te verliezen, binden de drie zeepgiganten Unilever, Procter & Gamble en Henkel de strijd aan om de nieuwste vondst: het wastablet....

ANP

Unilever zette vorig jaar augustus al de Omo-tabletten op de Nederlandse schappen. Ze zijn razend populair: gewapend met de blokjes heeft de Nederlands/Britse gigant het marktleiderschap heroverd op Procter & Gamble als het gaat om wasmiddelen in Nederland.

Dit Amerikaanse concern slaat vanaf volgende week terug met Ariel-in-blokvorm. Ondersteund door massale campagnes wil Procter & Gamble zijn achterstand inlopen. Die is dramatisch: sinds februari heeft Henkel al zijn Dixan in een blokje geperst. Procter & Gamble heeft zich zelfs laten inhalen door een goedkoop huismerk (de tabletten 'Axal' van de Superunie-inkoopcombinatie). 'Op zich knap dat ze zo snel kunnen volgen', merkt Unilevers 'senior brand manager' J. Koch op.

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2023 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden