Wigger maakt zich hard voor oudere modellen

Bregje Lampe
null Beeld  Zenggi
Beeld Zenggi

De Nederlandse ontwerper en ondernemer Marian Wigger, die sinds 2006 aan het hoofd staat van modemerk Zenggi en eerder Turnover oprichtte, maakt zich al jaren hard voor oudere modellen in de mode. Zij heeft niets met de graatmagere pubers die in de meeste modeshows lopen. De campagnebeelden die ze voor deze winter liet maken, en die op zenggi.com zijn te zien, zijn dan ook een welkome variatie op de clichébeelden die de meeste modemerken ieder seizoen produceren. Daarin worden vooral jonge meisjes afgebeeld, terwijl de meeste designermode wordt gekocht door dames op leeftijd, die er het geld voor hebben.

Om haar motto 'style lasts longer' kracht bij te zetten, gaf Wigger de hoofdrol in de campagne aan twee goede vriendinnen: Mirjam de Haan en Liesbeth in 't Hout. 'In mijn vriendenkring zitten zo veel leuke en interessante vrouwen met een goede uitstraling. Waarom zou ik dan voor een nietszeggend model kiezen? Van mij hoeft het niet zo jong en gladgestreken. Want stijl heeft niets met leeftijd te maken.'

zenggi.com

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden