'We moeten make-up niet te serieus nemen'

De smaak van Lloyd simmonds (54) creatief directeur make-up.

Beeld Marie Wanders

U ontwikkelt nieuwe make-up. Wat is het meest interessante product?

'Momenteel ligt de felgekleurde mascara van Yves Saint Laurent in de winkel. Die doe je niet op zoals gewone mascara, maar bijvoorbeeld alleen op de uiteinden van je wimpers, als kleuraccent. Heel leuk voor de lente.'

Gekleurde mascara is niet nieuw.

'O nee, in de jaren tachtig was het ook enorm groot. Ik had het ook. Soms ging ik voor de complete Boy George-look. Maar deze mascara is alleen voor de lol. We moeten make-up niet te serieus nemen, vind ik, het is geen zaak van leven of dood.'

Wat dan wel?

'Met make-up kun je iemands mooiste kenmerken naar voren laten komen en karakter creëren. "Ik wil dat dit model ondersteboven huilt", zei een ontwerper bij een modeshow ooit. Ik heb mascara opgedaan en het uit laten lopen, alsof ze gehuild had, maar dan omhoog: over haar voorhoofd. Het zag er raar uit en ik had er zelf nooit aan gedacht, maar waarom niet? Dat is juist het leuke aan samenwerken.'

Boek:

'A little life van Hanya Yanagihara, ongelofelijk mooi. Ik moest een paar keer huilen.'

Draagt:

'Een bril van het merk Massala.'

Make-up?

'Niet meer, daarvoor word ik een beetje te oud. Haha.'

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden