Wakker worden! Geld lenen!

Het gebeurt ons allemaal wel eens. Je zit middenin zo'n spannende aflevering van Baantjer, en je oogleden worden zwaar. Tegen het eind denk je: ach, kan mij het schelen wie het gedaan heeft, en vredig val je in slaap....

Een nachtmerrie over slechte acteurs? Nee hoor, je hebt je weer eens laten verrassen door een agressief reclameblok. De STER hield altijd vol dat het geluid écht niet harder was dan dat van Baantjer, dat het alleen maar harder 'leek'. Maar, zo beloofde de STER na een onderzoek van de KRO waaruit bleek dat toch wel heel veel kijkers zich opwonden over het reclamevolume, 'we zullen er nog eens naar kijken'.

En nu komt de STER met het nieuws dat paniekaanvallen tijdens het tv-kijken binnenkort verleden tijd zijn. Het reclamebedrijf is begonnen met een test, waarbij de commercials door een machine worden gehaald, waardoor de vermeende extra decibellen niet meer als zodanig worden ervaren. De resulaten zijn goed, zegt de STER, en binnenkort passeert iedere reclame deze wondermachine. Zal het apparaat in staat zijn het stemgeluid van 'kroketten-Cora' terug te brengen tot menselijke proporties? We wachten het af.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden