Vloeibare fun

Fun is in. De Amerikaanse popgroep The Beach Boys bezong het fenomeen al in het midden van de jaren zestig, commerciële radiostations doorspekten hun jingles ermee, en ook in Nederland is tegenwoordig alles fun wat de klok slaat....

De gelige fles zou ook mayonaise kunnen bevatten, maar de inhoud is Blue Band Culinesse. Een nieuw vloeibaar product voor koken, bakken en braden, met lichte botersmaak. Kan tot hogere temperaturen worden verhit dan margarine en boter, zonder dat het verbrandt. En met minder 'spatrisico'.

Mathilde Martens, brand-activation-manager van Unilever, dat onder meer Blue Band op de markt brengt, gaat ervan uit dat de 'wikkeltjesgebruikers' - consumenten die pakjes margarine kopen - massaal overstappen naar de vloeibare fun van BB.

Culinesse staat nu al in de winkelschappen, maar vanaf begin januari is de 'instroming maximaal', aldus Martens. Dan wordt ook de sinds 1996 verkrijgbare vloeibare margarine van BB 'uit de markt gehaald'.

Is dit een geeloffensief tegen het toenemende gebruik van olijfolie in de keuken? 'We mikken op het afdichten van het gat tussen de wikkeltjesgebruiker en de olijfolieconsument', zegt Martens.

Het fun-aspect zit 'm volgens haar in 'het avondmoment': de gezamenlijke avondmaaltijd die 'warme associaties' oproept. Er komt een internationale tv-commercial en Carlo Boszhard presenteert een nieuw culinair tv-programma waarin Culinesse een belangrijke rol speelt.

Carlo Boszhard? Weg warme associaties. Fun is over.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 de Persgroep Nederland B.V. - alle rechten voorbehouden