Verkoop stuwt winst CSM

CSM, maker van zoetwaren en bakkerij-ingrediënten, heeft zijn nettowinst het afgelopen boekjaar met 18,1 procent zien stijgen tot 177,3 miljoen euro (ruim 390 miljoen gulden)....

Van onze verslaggeefster

Na afschrijving van goodwill en inclusief een buitengewoon resultaat steeg de winst tot 410,9 miljoen euro. De verkoop van de levensmiddelendivisie aan het Amerikaanse concern Heinz leverde een buitengewone bate op van 301 miljoen euro. CSM was eigenaar van de bekende merken Venz, De Ruijter, Honig, Hak en Karvan Cévitam. De winstmarges zijn door deze verkoop over het geheel genomen wel iets gedaald.

Bestuursvoorzitter J. Vink is 'ondanks negatieve economische en valutaire ontwikkelingen' optimistisch over de toekomst. Voor het huidige boekjaar, dat loopt tot 30 september 2002, verwacht CSM een stijging van de nettowinst voor afschrijving goodwill van 10 procent.

Volgens Vink is CSM Bakery Supplies North America 'na een moeilijke periode' nu op de goede weg. De Europese Bakery-divisie boekte, mede door de acquisitie van de European Bakery Supplies Business op 1 oktober 2000, wel goede resultaten.

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden