The Sun viert baby met naamsverandering: The Son

The Britse voorpagina's staan dinsdag volledig in het teken van de koninklijke baby, die maandag aan het eind van de middag werd geboren. De populaire tabloid The Sun is zelfs tijdelijk van naam veranderd. In het rode logo met witte blokletters staat dinsdag niet The Sun geschreven, maar The Son.

De voorpagina van The Sun vandaag Beeld The Sun

Verder wordt de voorpagina van The Son bijna volledig opgevuld door een foto van de standaard met de geboorteakte die maandagavond achter de hekken van Buckingham Palace werd geplaatst. Hier staat op dat de hertogin van Cambridge om 16.24 uur (lokale tijd) van een zoon is bevallen. 'Een zoon voor William en Kate. Een toekomstige koning voor het volk', schrijft de tabloid onder de foto.

Daily Mail focust op prins Charles, de kersverse opa van de Britse koninklijke familie. Een paginagrote foto van de Britse troonopvolger laat Charles' verheugde reactie zien, naast een kleine kolom tekst over de geboorte. The Times opent met een foto van het jonge ouderpaar die zowel de voor- als achterpagina beslaat en de tekst 'Welkom op de wereld'. Ook Daily Mirror heeft voor een foto van het gelukkige paar gekozen, naast de kop 'Onze kleine prins'. Zowel Daily Express als Daily Star zijn voor de kop 'Het is een jongetje' gegaan, in combinatie met verschillende foto's.

Ook The Independent, The Guardian en The Daily Telegraph dragen het babynieuws op de voorpagina, zij het in combinatie met meer tekst. The Independent en The Guardian zijn de enige kranten die daarnaast ook nog andere onderwerpen op de voorpagina hebben gepubliceerd.

Beeld EPA
Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@volkskrant.nl.