Tevreden Zonnet-klant verliest geduld

'Eerst doen ze al je mails af met standaardantwoorden waar je niets aan hebt, en dan komen ze met een tevredenheidsonderzoek', schampert Han Booden uit Utrecht....

Onlangs verwisselde Booden zijn goedkope internetdienst van Zonnet/Versatel voor een abonnementsvorm waarbij hij voor acht euro tien uur kon surfen. Hij ging ervan uit dat hij zijn oude inbelnummer kon blijven gebruiken. Toen hij de rekeningen van KPN ontving, bleek dat hij in twee maanden voor 75 euro had gebeld op het oude Zonnetnummer. De oproep zijn inbelnummer te veranderen op de internetpagina met specificaties had hij niet gezien. In een reactie zegt Versatel een email te hebben verzonden met aanwijzingen over het inbelnummer. Booden ontkent deze boodschap te hebben ontvangen.

Nu wil Booden onmiddellijk van het abonnement af. Begin februari mailt Versatel dat hij dan de peperdure helpdesk (70 cent per minuut) van Versatel moet bellen. Veel wachten en doorverbinden, maar geen resultaat. Uit een later mailtje blijkt het ook gewoon per email te kunnen.

Dat tevredenheidsonderzoek moet Booden nog invullen.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden