Telfort wint Gouden Loeki

De reclamespot van Telfort is woensdagavond onderscheiden met de Gouden Loeki. Het betreft het spotje 'Lekker lang bellen' van de telefoonmaatschappij. Daarin moet een aan lager wal geraakte familie voor het eerst met de bus. Telfort is de 18de winnaar van de onderscheiding.

Beeld Screenshot

De prijs werd uitgereikt tijdens een live-uitzending op Nederland 1, nadat televisiekijkers door te bellen of sms'en hun stem hadden uitgebracht op hun favoriete commercial. De andere kandidaten waren verzekeraar Ditzo, het Wereld Natuur Fonds, stichting Wakker Dier en SIRE.

De Ster doneert de opbrengst van de sms'jes en telefoontjes aan Serious Request van 3FM. Donderdag wordt bekend hoeveel geld de actie heeft opgebracht.

De Gouden Loeki is eerder gewonnen door onder meer Calvé-pindakaas (met een jonge Pieter van den Hoogenband), de goeiemoggel-reclame van KPN, de bommetje-springende koe van de Melkunie en de slaande olifant van Rolo. Calvé en verzekeraar Centraal Beheer Achmea hebben beide drie Loeki's in de wacht gesleept.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden