Tele2-konijn uit de hoed

Werkte de persvoorlichter van Tele2 een aantal weken terug nog zo actief mee aan oplossing van een enorme berg klachten, deze week vindt Op=Op geen gehoor bij het bedrijf. De klacht komt van de heer Braakman uit Groningen. Hij had ooit een internetabonnement bij Tele2-dochter InterNLnet. Na opzegging daarvan bleven tot Braakmans verrassing de automatische afschrijvingen gewoon doorgaan.

Volgens de internetprovider kwam dat doordat Braakman zijn nieuwe provider Ziggo die opzegging liet doen. 'Ze meldden dat ze geen opzeggingen van derden accepteerden', schrijft Braakman. Vreemd vindt hij, want hij had Ziggo gemachtigd. 'Juridisch gezien was het dus helemaal geen derde.' Maar Braakman is de rottigste niet en dus stuurde hij alsnog een persoonlijke opzegging. Toen de automatische afschrijvingen daarop nog steeds doorgingen 'toverden ze een nieuw konijn uit de hoed'. Braakman zou buiten zijn weten twee aansluitingen hebben gehad en slechts één daarvan hebben opgezegd.

Nu Braakman een incassobureau op zijn dak heeft, wordt het hem te gortig. Bij gebrek aan andere contactgegevens belt Op=Op met de klantenservice van InterNLnet. De belofte dat de redactie wordt teruggebeld door een persvoorlichter wordt niet nagekomen en ook Tele2 geeft niet thuis. Zo gemakkelijk laat Op=Op zich niet afschepen. Het eerste telefoontje dat de redactie maandag pleegt, is naar Tele2. Volgende week meer.

KPN geeft wel thuis

'Dit verdient niet de schoonheidsprijs. Onze welgemeende excuses hiervoor.' KPN geeft ruiterlijk toe dat het de mist in is gegaan in de zaak van mevrouw Sirag uit Amstelveen. Na een verhuizing die uiteindelijk niet doorging, betaalt zij al een jaar lang voor een abonnement dat zij niet heeft. Pogingen die betalingen stop te zetten en het onterecht betaalde bedrag terug te krijgen, liepen nergens op uit. 'Ik word er wanhopig van'. Interventie van Op=Op hielp in dit geval wel. KPN zocht direct contact met de klant, restitueerde het betaalde bedrag en sloot het contract af. 'De klant is weer tevreden', aldus KPN.

Denkt de klant er zelf ook zo over? Nog niet helemaal. KPN betaalt terug over de periode april tot en met november 2012. Dan ontbreekt nog het onterecht betaalde bedrag tussen november 2011 en april 2012. 'KPN heeft gezegd dat ze me daarover nog gaan terugbellen.'

Ook een onverwoestbaar contract? Mail naar op=op@volkskrant.nl

undefined

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden