Staatsomroep

De Volkskrant duidt in haar berichtgeving over de RAI deze aan als staatsomroep in plaats van publieke omroep, terwijl de RAI in tegenstelling tot de Nederlandse publieke omroep uit kijk- en luisterbijdragen wordt gefinancierd en niet via de belasting....

D. de Jong

Jammer dat in de Nederlandse media het negatieve beeld van deze omroep, die al lange tijd ook inhoudelijk en organisatorisch onmogelijk als 'staatsomroep' getypeerd kan worden, gehandhaafd blijft. Het RAI-aanbod is meer dan het soms in Nederland via de kabel aangeboden RAI Uno, kijk maar op satelliet. De BBC, NOS, VRT, RTBF, ARD, ZDF, France Télévision noemen we toch ook publieke omroepen en geen 'staatsomroepen'?

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden