Sponsorgeld van NS gaat naar topsport

De Nederlandse Spoorwegen gaan de Nederlandse topsport sponsoren. Naar verluidt betaalt de NS, vanaf 2005, een miljoen euro per jaar om partner in sport te worden van NOC*NSF....

Het noodlijdende spoorbedrijf geeft jaarlijks enkele miljoenen euro's uit aan marketing en sponsoring.

Bij de bezuinigingsoperatie AIDA, die 1500 banen kostte, heeft NS ook de sponsoring tegen het licht gehouden. Met lokale sponsorcontracten wordt gestopt. De NS heeft inmiddels de bijdragen aan bijvoorbeeld Carrn De Nieuwe Kerk in Amsterdam gestaakt. Sinds kort worden de sponsorcontracten van NS centraal geregeld.

NS denkt door het sponsoren van NOC*NSF tot en met de Olympische Zomerspelen van Peking (2008) meer mensen te bereiken. 'Tevens zijn we op deze manier goedkoper uit', aldus NSwoordvoerder Michel Huebert, die benadrukt dat het bedrijf pas deze week de knoop doorhakt.

NOC*NSF wil niets zeggen over de nieuwe partners. 'We zijn boos dat het is uitgelekt. Donderdag is de persconferentie, dan vertellen we alles', aldus een woordvoerster van NOC*NSF.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden