Snacks en zoutjes zijn kansrijk in nieuwe eetcultuur

De markt voor zoutjes en snacks is nog lang niet verzadigd, meldt Supermarkt. Het praktische vakblad voor de winkelmanager ziet voor de de zoute knabbelproducten nog een glorierijke toekomst....

Het crispy-segment in de supermarkt bracht vorig jaar, omgerekend, meer dan 500 miljoen euro in het laatje. De hoogvliegers in de markt, op de eeuwige koploper kauwgom na, zijn hartige snacks, pinda's en noten. Ze doen het zelfs beter dan de zoetwaren.

Maar volgens Douwe Koops, verantwoordelijk voor de inkooop van zoutjes en snacks bij supermarktorganisatie Poiesz, kan dat een stuk beter. 'We hebben nog altijd te maken met een veranderende eetcultuur. De consument kiest tal van momenten op een dag om wat te eten. Ook volwassenen eten wel eens een zakje chips tussen de middag.'

Omdat de markt flink in beweging is en de consument 'innovatie zoekt', krijgt hij dat ook voorgeschoteld. Daarbij worden kinderen niet over het hoofd gezien. Koops: 'Met multipacks mikken we toch op andere consumenten. Vandaar dat we zulk soort kinderproducten onderin de schappen hebben gepresenteerd.'

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden