Slechte kritieken, maar toch een hit?

Liefde en Lippendienst van Theater van het Oosten zou 'een doorslaand succes' worden, beloofde Project Proeftuinen in zijn nieuwsbrief. De voorstelling was gebombardeerd tot 'A-Team-produktie', wat inhoudt dat Proeftuinen alle marketing-technieken uit de kast zou halen om het publiek warm te krijgen voor dit toneelstuk van Marivaux....

Toch zal Liefde en Lippendienst geen hit worden, ondanks de grote inzet van het marketing-project van de Vereniging van Schouwburg- en Concertgebouwdirecties en de Vereniging van Nederlandse Toneelgezelschappen. Liefde en Lippendienst kreeg namelijk alleen maar slechte recensies, variërend van 'stijf leerstuk' (NRC Handelsblad), 'ontzettend saai en vervelend' (de Telegraaf), 'loodzware ernst' (de Volkskrant) tot 'museaal toneel' (de Gelderlander).

'Een lastig probleem', beaamt Stefan de Bruin van Project Proeftuinen. 'We moeten nu beslissen of we doorgaan met onze acties of dat we low profile gaan. Het is de vraag of het voor ons wel interessant is te onderzoeken of je nog wat kan doen met een voorstelling die slecht is ontvangen.'

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden