Rabobank sponsort Stadsschouwburg

amsterdam De nieuwe, tweede zaal van de Amsterdamse Stadsschouwburg wordt vernoemd naar de sponsor, de Rabobank Amsterdam. De schouwburg, de Melkweg en Toneelgroep Amsterdam hebben een contract van 5 jaar afgesloten met de founding partner....

De drie instellingen zoeken nog meer sponsors om de plannen met de nieuwe vlakke-vloerzaal achter het huidige gebouw, en de nog tot stadsfoyer om te bouwen voorgevel van het bestaande gebouw zo goed mogelijk te kunnen verwezenlijken. De Stadsschouwburg krijgt er met de nieuwe zaal 500 stoelen bij. De Melkweg gaat er concerten programmeren met een maximumcapaciteit van 1.500 bezoekers. In totaal kunnen Stadsschouwburg en Melkweg als de nieuwe zaal af is bij grote evenementen 5.000 bezoekers ontvangen.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden