Pretium Telecom niet onder indruk van eisen

Amsterdam Eisen stellen aan Telecom Pretium heeft weinig zin. Dat ondervond Op=Op-lezer mijnheer Van den Berg aan den lijve. In twee brieven vroeg hij opheldering over telefoon- en internetfacturen die naar zijn mening ten onrechte bij zijn moeder in rekening waren gebracht en eiste tot twee keer toe ‘een toelichting...

Van den Berg eiste een schriftelijke reactie of een uitleg via e-mail. ‘Bellen geeft geen juridische zekerheid.’

Van de kant van Pretium volgde een lange stilte. Totdat Op=Op met het bedrijf belde. Na een week zoek- en spitwerk reageerde het telecombedrijf dit keer per brief aan zowel Op=Op als Van den Berg. Maar of hij met die brief is geholpen, is zeer de vraag. Pretium laat weliswaar weten dat het inderdaad nooit per brief heeft gereageerd, maar dat ligt volgens het bedrijf aan Van den Berg zelf. Die reageerde niet ‘op een uitnodiging voor een telefonische uitleg, alvorens die uitleg schriftelijk toe te sturen’. Die tweetrapsraket was volgens Pretium nodig ‘om zeker te zijn dat alles duidelijk was’.

Ook de volgens Van den Berg ten onrechte geïncasseerde bedragen wil Pretium niet terugbetalen. Die rekeningen zouden namelijk de schuld zijn van moeder Van den Berg. Die zou niet hebben doorgegeven dat zij met nummerbehoud overstapte naar een andere telecomaanbieder en bleef daardoor langer abonnee dan zij dacht.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden