Column

'Peter heeft niets met Nederland, waar de vrouwen maar zes keer per dag willen'

Peter Klashorst kreeg gevoelens voor een vrouw, las Nico Dijkshoorn in het interview met de schilder/muzikant/kleurlingenneuker. 'En daar krijg je aids van, van gevoelens.'

Schilder Peter Klashorst.Beeld anp

Ik las maandag in de Volkskrant een interview met schilder/muzikant/kleurlingenneuker Peter Klashorst. Er stond een foto van Peter naast de tekst. Hij keek mij doordringend aan, maar bij Klashorst geloof je dat nooit. Die kijkt in de lens en denkt ondertussen aan zijn volgende project: het neuken van aboriginals. En daar dan weer schilderijen van maken.

Zo gaat dat bij mij als ik een interview met Peter Klashorst lees. Ik weet van te voren wat erin staat. Hij is weer ergens een land uitgeschopt met langzaam vanuit de schaamstreek over zijn lichaam trekkende zweren, hij heeft niets met Nederland, waar de vrouwen maar zes keer per dag willen, er is waarschijnlijk iets met de fiscus en een paar weken na het interview vertrekt hij naar een gebied waar hij weer eindeloos kan afdalen in wildvreemde vulvabekers, toebehorend aan bruine natuurvrouwen.

Bos penen
Toch las ik het interview. Gedachteloos, zoals je de kat tijdens het pissen met je voet opzij duwt. De foto voor op de bijlage deed vertrouwd aan. Peter Klashorst midden in zijn atelier. Ik keek goed. Er zat toch wel verf op zijn jasje? Ja hoor. Peter droeg de bedrijfskleding van iedere schilder. Snel wat verf op je kleding smeren want de fotograaf komt langs. Als Peter niet kaal was, zou hij verf in zijn haar smeren.

In de rij bij de supermarkt zie je meteen of een kunstschilder of een winterschilder voor je staat. Bij winterschilders zit de verf aan de zijkant van de broek, ter hoogte van de heupen. Daar vegen ze hun handen af als de vrouw des huizes hun een bakje koffie aanbiedt. De witte-sokken-Duitse-pornofilm die daarna plaatsvindt, die vult u zelf maar in. ('En waar gebruikt u deze kwast nu voor, schilder?')

Kunstschilders, die hebben een klodder vermiljoen rood achter in hun haar gewreven, zodat je het wel moet zien als je, met een bos penen in je hand, vlak achter ze in de rij staat. Ze hopen dat je dochter vraagt: is die meneer een schilder? Ik zeg dan altijd: 'Nee, die meneer kan met zijn rechterhand heel goed bij zijn eigen achterhoofd. Knap hè!'

Te lang bij één vrouw
Toch staat er verrassende informatie in het interview. Peter heeft een manier gevonden om geen aids te krijgen. Door schade en schande, dat wel, maar nu hij het zelf heeft, legt hij uit waar het fout is gegaan. Hij heeft één bepaalde vrouw te lang bij zich gehouden. Dat is zijn grote fout geweest. Hij kreeg gevoelens voor die vrouw. En daar krijg je aids van, van gevoelens. Hij had moeten luisteren naar zijn lichaam en had zijn oude methode moeten hanteren. Goed plassen na het vrijen. Dan stroomt de infectie zo uit het lichaam. Als je uitgedruppeld bent, schop je de vrouw meteen uit je hut. Krijg je nooit aids, volgens Klashorst.

Nog een goede tip van Peter. Een vrouw die helemaal onder de vlekken zit, kun je beter niet kontneuken. Thaise vrouwen met een wijnvlek in het gezicht, dat kan weer geen kwaad. Die wijnvlek schildert Peter later oranje, waardoor het vanzelf weer kunst wordt.

Nou ja, u moet het interview nog maar eens rustig lezen. Een leerzaam artikel voor alle mensen die al een leven lang smachten naar liefdeloze seks met een pygmee.

Nico Dijkshoorn is columnist voor de Volkskrant.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden