Pastafabrikant wil geen homo's in reclame

De Italiaanse pastafabrikant Barilla zal nooit een reclame maken met een getrouwd homostel. Voor het bedrijf is het traditionele gezin waarin de vrouw een fundamentele rol speelt, essentieel. Dat heeft directeur Guido Barilla volgens het Italiaanse persbureau ANSA voor de radio gezegd.

Beeld thinkstock

Barilla, dat in 1877 is opgericht, is een van de belangrijkste voedingsconcerns in Italië. De directeur weet dat ook homo's spaghetti en andere pastaproducten eten, maar als de reclame van Barilla hun niet bevalt, moeten zij maar de producten van een andere fabrikant nuttigen.

Je kunt niet iedereen tevreden stellen, zei de directeur. 'Wij hebben als bedrijf een andere opvatting van het homohuwelijk. Voor ons bedrijf blijft het concept van het sacrale gezin van fundamentele waarde', aldus Barilla.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden