Oraal

'Dag schat, ik heb een verrassing voor je. Mond open, ogen dicht.'..

Een snelle blik in de schappen: Sanex, Sensodyne, Elmex, Parodontax, Aquafris, Macleans, Colgate, Zendium, Blueminty, Toothpaste, Corsodyl, Oral B, Homeofresh, Hextrill, Meridol en tenslotte Prodent. Niche telde liefst negen soorten. Twee voor de kleintjes: Tubbytronic en Tom & Jerry (2,99 en 3,49 gulden), Coolmint (2,29), Softmint (4,39), Gel (2,49), Anti T. (2,79), Whitever (2,99), de Lemon en de Grapefruit (2,99).

Marketing-directeur Peter D'Angremond van Kortman Intradal, de producent van Prodent, is tevreden over de smaakjes. 'We bereiken er een jong publiek mee, het is een additioneel marktaandeel geworden en in de toekomst sluiten we niet uit dat er nog meer smaken komen.'

Geweldig. Alleen de vele 'promotionele verpakkingen' veroorzaken chaos. Drie tubes in één pakket; twee Coolmint met gratis tube Grapefruit. Coolmint kost in de supermarkt 2,29 gulden, twee tubes dus hooguit 4,58. Bij een drogisterijketen betaalt Niche voor het pakket 5,58. Een 'gratis' tube voor één gulden.

Hoe kan dat?

D'Angremond: 'De winkels zelf zijn verantwoordelijk voor de prijssetting.'

Niche zocht op Internet via Yahoo naar tandpasta en besloot een eigen pasta te fabriceren.

Het resultaat?

Kiezen op elkaar.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden