Op het web

myspace.com

Justin Timberlake lanceerde afgelopen week behalve zijn nieuwe single, Suit & Tie, ook het vernieuwde Myspace. Lange tijd was Myspace enorm populair, maar dat veranderde door de opmars van Facebook. In 2005 kocht News Corp. de website nog voor 406 miljoen euro; in 2011 nam Specific Media (met Timberlake als aandeelhouder) de handel over voor nog geen 25 miljoen. Het nieuwe Myspace ziet er vooral gelikt uit en richt zich voornamelijk op 'de creatieven'.

cultura.nl

Themakanaal Cultura staat van maandag tot en met vrijdag in het teken van jong talent. Elke avond om 20.30 uur is er een dubbele aflevering te zien van improvisatieprogramma De Vloer Op Jr., waarin kinderen onvoorbereid een acteeropdracht voor de kiezen krijgen. Om 21.40 uur volgt een film uit de reeks One Night Stand: korte films gemaakt door veelbelovende, jonge regisseurs en scenaristen.

planetmoney.com

Wie meer wil weten over het reilen en zeilen van de economie, zonder ingewikkelde poespas, zit goed bij Planet Money. Dit programma van de Amerikaanse publieke omroep NPR brengt wekelijks nieuwe geldverhalen. In klare taal en met verrassende invalshoeken. Vorige week bijvoorbeeld bezocht een redacteur het oliedorp Williston (Noord-Dakota). Appartementen zijn er inmiddels net zo duur als in NYC. Maar hoe maak je van een tijdelijk toevluchtsoord voor goudzoekers, een echte stad?

undefined

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2023 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden