Ook een chili-aardappel haakt in op het huwelijk

De prijs voor de slapste reclame-inhaker op het koninklijk huwelijk lijkt nu al vergeven: Aviko prijst haar chili-aardappelen aan met de leus 'Chili, het buurland van Argentinië'....

De Máximonitor van marketingbureau Draft Worldwide telt nu 42 promotie-acties en 133 verschillende Máxima-producten. De meeste blinken niet uit in originaliteit of trefzekerheid, vindt Marc Leurs, directeur strategie van Draft. Bij Croky Chips kun je een Mini winnen, die voor de gelegenheid is omgedoopt tot Máximobiel. Venco deelt auto-stickers uit met de tekst 'Ik ben een kroongetuige'. Wie er mee gespot wordt, kan een breedbeeld-tv winnen. Het blijft allemaal wat slapjes, zegt Leurs, getuige ook het feit dat de STER-blokken rond het huwelijk nog niet uitverkocht zijn.

Opvallend is de lauwe opstelling van Albert Heijn. De onderzoekers van de Máximonitor troffen bij de supermarktgigant slechts oranje mergpijpjes aan.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden