NS zegt sorry over fout bij incasso

In de vorige aflevering van Op=op werden de problemen gemeld van Jan Meulenbeld, die in een NS-incassoprocedure terechtkwam nadat hij zijn rekeningnummer had gewijzigd....

De NS had tijd nodig om de kwestie tot de bodem uit te zoeken en maakt nu excuses aan Meulenbeld. ‘Er zijn fouten gemaakt. We zetten de incassoprocedure stop. De heer Meulenbeld hoeft voor zijn Voordeelurenkaart niets meer te betalen’, zegt een woordvoerder.

Een excuusbrief is inmiddels verstuurd, maar die suste Jan Meulenbeld niet. De klantenservicemanager van de NS maakt weliswaar excuus, maar wijst er meteen op dat er nog een bedrag open staat. Dit was olie op het vuur bij Meulenbeld: ‘De NS maakte eerder 55 euro over zonder dat mij duidelijk was waarom. Dit bedrag is inmiddels ruim opgegaan aan aangetekende brieven, papier en printerinkt.’

Deze 55 euro sporen ook niet met de kosten van de Voordeelurenkaart. Hiervoor inde de NS immers 69 euro vanaf zijn oude bankrekening, zonder dat het bedrijf dit in de administratie registreerde. Volgens Meulenbeld staat er helemaal geen bedrag open.

De spoorwegen heeft geen zin om verder te speuren. Dat kost te veel tijd en moeite, zegt de woordvoerder. Meulenbeld wil echter excuses zonder voorbehoud. ‘U krijgt nog één keer de kans om u volledig te verontschuldigen, anders hoort u op een andere wijze van mij’, dreigt hij de spoorwegen.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden