NS lanceert app om drukte in trein te melden

NS en Rover lanceren een speciale app waarmee reizigers de drukte in hun trein kunnen doorgeven. Met behulp van de app moet er sneller geanticipeerd kunnen worden op drukte.

Beeld anp

NS wil hiermee structurele probleemtrajecten beter in de gaten houden. Middels een app kunnen reizigers binnenkort de drukte in hun trein doorgeven aan het meldpunt van de reizigersvereniging. Daarnaast breidt NS de 'drukte-indicator' in de eigen Reisplanner Xtra uit met een feedbackknop. Klanten kunnen daarmee na afloop van hun reis doorgeven of het te druk was in hun trein.

'Nu klagen veel mensen op Twitter. Hiermee is het voor ons alleen lastig te achterhalen op welk tijdstip en in welke trein de drukte precies plaatsvond. Via deze knop kunnen we gedetailleerd bijhouden wat er loos is', zo vertelt een woordvoerder van de NS.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden