Nieuwe Philishave kan fris en veilig scheren

Na alle veranderingen in beeld en geluid is ook een van de paradepaardjes van Philips aan de beurt; er komt een 'revolutionaire' opvolger voor de Philishave....

Van onze verslaggever

AMSTERDAM

De nieuwe Philishave, Cool Skin genoemd, brengt bij het aanzetten een gel aan op de huid. Hierdoor verdwijnt het schrale gevoel bij het scheren met een elektrisch apparaat. Na gebruik kan de Cool Skin onder de kraan worden afgespoeld. De drie scheerkoppen van het apparaat zijn daarvoor van 'een nieuw soort' roestvrij staal gemaakt.

Philips heeft ook rekening gehouden met andere ongemakken die kunnen optreden bij de combinatie van elektriciteit en water. 'Het is volstrekt ongevaarlijk', stelt een woordvoerder.

De 'revolutionaire' Philishave is een samenwerkingsproject tussen het Eindhovens elektronicaconcern en Nivea, een merk van de Duitse huidverzorgingsspecialist Beiersdorf. Het model wordt op 25 januari in Parijs gepresenteerd.

Philips ziet het apparaat als een doorbraak. Na meer koppen, dubbele koppen en verende koppen is nu een extra knop op het scheerapparaart aangebracht. Met een druk op deze knop wordt 'vochtinbrengende Nivea for Men-scheeremulsie' aangebracht op de huid. De gel is in een apart kamertje boven de mesjes opgeslagen. De capsules met de emulsie kosten twee gulden en gaan ongeveer tien scheerbeurten mee. Het apparaat gaat ruim driehonderd gulden kosten.

De helft van alle mannen in Nederland scheert nat. Die verhouding is al jaren constant. Op wereldschaal zijn er voor Philips nog veel meer zielen te winnen: 70 procent van de mannelijke wereldbevolking scheert zich met de hand.

Volgens een woordvoerder blijkt uit consumentenonderzoek dat er behoefte is aan de Cool Skin. 'Veel natscheerders vinden de kans op wondjes onpretting en mannen met een elektrisch scheerapparaat missen het frisse gevoel.'

Gilette, de absolute marktleider in het scheren met mes en zeep, reageerde nonchalant . 'Het is frappant dat Philips het gevoel vergelijkt met natscheren, dat betekent dat ze natscheren toch een stapje hoger aanslaan', meent een woordvoerder . 'Maar als ze over het gevoel praten, hebben ze het nog niet over het resultaat.'

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden