Nieuwe hoofdsponsor

Unilever wordt hoofdsponsor van het Koninklijk Concertgebouworkest. Dat heeft het orkest bekendgemaakt bij de presentatie van het programma voor het nieuwe seizoen. Unilever is naast ING de tweede hoofdsponsor van het orkest. Hoeveel geld de multinational in het KCO steekt, is niet bekendgemaakt.


Het aantrekken van de nieuwe sponsor staat volgens algemeen directeur Jan Raes los van de overheidsbezuinigingen op kunst en cultuur. Hij zei nog niet te weten wat de consequenties voor het KCO zullen zijn. De bezuinigingen zullen op zijn vroegst doorwerken in het seizoen 2013-'14.


Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden