Niets verandert bij Grolsch ondanks nieuwe smaken

Grolsch heeft een bijzondere relatie met de tijd, vertelt brand manager Jeroen Surie van de brouwer in FoodPersonality, verwijzend naar de Grolsch-reclames 'Op een dag....

Vanwege de millenniumwisseling is tijd dit jaar meer top of the mind dan anders, meent het bedrijf dat daarom met drie nieuwe speciaalbieren komt. Met Gister, Vandaag en Morgen wil Grolsch laten weten dat het bedrijf er gisteren al was, er vandaag nog is en morgen eveneens zal zijn, schrijft het blad voor managers in de levensmiddelenbranche.

In mei verschijnt Gister, dat wat zwaarder is. 'Bier dat je met het verleden associeert, smaakt zwaarder dan gewoon bier en heeft een ambachtelijke uitstraling. Gister is een volmondig bier met 8 procent alcohol', vertelt Surie.

Vandaag, dat in augustus in de winkel komt, is met 6,5 procent alcohol frisser en lichter en smaakt een beetje naar appel. In december wordt Morgen gelanceerd. 'Een feestelijk, mooi bier dat je aan tafel kunt of bij een diner drinken.'

Grolsch denkt de nieuwe smaken groot te kunnen verkopen: behalve in de beugel, komen ze ook in supergrote flessen. Gister in liters, Vandaag in anderhalve literflessen en Morgen zelfs in tweeliterflessen.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden