Nethold biedt kijkers keuze uit zes films

Nethold, het moederbedrijf van Filmnet, experimenteert binnenkort in enkele honderden huishoudens met het zogeheten 'Pulse-movie on demand'. De kijkers kunnen uit zes films een keuze maken en betalen daarvoor tussen de 7,50 en 12,50 gulden per rolprent....

Van onze verslaggever

AMSTERDAM

Nethold wil in enkele jaren tijd doorgroeien naar 300 duizend aansluitingen. 'Uit onderzoek blijkt dat pay per view het meest kansrijk is bij films', zegt P. Kenninck, directeur van Nethold Benelux, waarin ook KPN en Philips ieder een belang van 10 procent hebben. Kenninck verwacht met deze nieuwe vorm van digitale betaal-televisie vooral klandizie van de videobranche te zullen afsnoepen. 'Het is wel wat duurder dan het huren van een video, maar daar staat veel gemak tegenover. Bovendien is ons filmaanbod aktueler. Na een release in de bioscoop komen de films eerst bij de pay per view-systemen terecht. Pas daarna zijn ze in de videotheek verkrijgbaar', aldus Kenninck.

Nethold gaat ervan uit dat abonnees van 'movie on demand' twee keer per maand een film zullen bestellen. Ze kunnen kiezen uit verschillende genres zoals western, actiefilms of de betere publieksfilm. Om de films te kunnen ontvangen is wel een investering van minstens duizend gulden nodig; voor de nieuwe huiscinema van Nethold moeten een modem, satelliet-antenne en een decoder worden aangeschaf.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden