Mystery shoppen in telecomwinkels is ontluisterend

Spelt de goedwillende verkoper u iets op de mouw, of weten ze het niet? Connexie, het 'praktische tijdschrift voor de telecommunicatiegebruiker', liet zich eens voorlichten door medewerkers van telecomwinkels....

De verkopers ontvingen een klant op zoek naar een gsm-toestel met abonnement. Hij belt weinig, maar moet wel via een laptop email kunnen lezen, eventueel met umts. Bovendien moet het toestel mee naar Mexico.

In de winkel van Belcompany gaapt de medewerker uit verveling. Hij weet wel dat umts niet in gebruik is, maar denkt dat in Mexico gewoon gebeld kan worden met een tripple band-toestel. Fout. Bij T for Telecom gaat het beter. De jongedame legt uit dat gprs bedoeld wordt in plaats van umts. Ook geeft ze het juiste advies over de koppeling met de laptop en het bellen in Mexico. Helaas raadt ze een toestel aan dat gprs niet ondersteunt.

Bij de Primafoon zoekt de verkoper de verkeerde telefoon uit. Wederom geen gprs en geen infraroodondersteuning, terwijl de verkoper beide dingen wel beweert. Bij Telfort Plaza gaat het helemaal verkeerd. Het eindadvies is raar, de verkoper wekte de indruk dat hij niet bij alles wist waar hij het over had.

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden