Mycom buigt wel voor de klant, niet voor de krant

'Dank dat u bestaat!'..

Voor Nick van der Does kan op=op niet meer stuk. De student mediatechnologie is er van overtuigd dat deze rubriek hem aan een nieuwe computer heeft geholpen. Een conflict met de winkelketen Mycom werd volgens Van der Does binnen een dag opgelost, nadat hij per brief had gedreigd de zaak bij op=op aan te kaarten.

Reden om te klagen had de Amersfoorter genoeg. Niet omdat de pc die hij begin januari voor 5910 gulden bij Mycom in Rotterdam na een aantal weken stuk ging. Ook niet omdat hij twee keer naar de winkel terug moest omdat de machine ook na reparatie bleef haperen. Maar wel omdat Van der Does drie keer het verwijt kreeg dat de pc stuk was gegaan, omdat hij er zelf aan zou hebben zitten sleutelen. Wat de student ferm tegenspreekt.

Nadat vader Van der Does eind maart een boze brief op aan de directie van Mycom had gestuurd, kwam het bedrijf een dag later met een nieuwe pc over de brug. Dat moet bijna wel zijn gebeurd omdat een afschrift naar de krant is gestuurd, denkt de zoon.

Dat is niet het geval geweest, bezweert Robert van Liempt van Mycom in Rotterdam. 'Dreigen met de krant maakt echt geen indruk. Wij proberen iedereen de beste service te geven. In dit geval hebben we besloten dat het na drie reparaties anders moest. En hebben we een nieuwe pc geleverd', aldus de bedrijfsleider.

Van Liempt erkent dat het soms gewoon mis gaat. 'Niet alles wat fout gaat aan een computer, is altijd te achterhalen. Soms testen we een machine een volle dag in onze zaak, zonder mankeren, en gaat het toch weer mis als de klant hem thuis aanzet.'

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden