Muzes en modevrienden bij lancering make-upcollectie Gucci

Het nieuwe modeshowseizoen is begonnen. Moderedacteur Bregje Lampe doet verslag, in de krant en online.

De nieuwe make up collectie, die pas in oktober in de winkel ligt, bestaat uit maar liefst 200 producten. Allemaal verpakt in luxe doosjes met een Gucci logo. Beeld Bregje Lampe

Chanel doet het. Dior doet het. Armani doet het. Yves Saint Laurent doet het. En nu doet Gucci het ook: make up verkopen. Terwijl aan de ene kant de omzet daalt, het merk de prijzen iets omhoog gooit en de distributie nog eens goed onder de loep neemt om zo een nog exclusiever imago te garanderen, wordt aan de andere kant de massa aangesproken met bereikbaar spul. De nieuwe make up collectie, die pas in oktober in de winkel ligt, bestaat uit maar liefst 200 producten. Allemaal verpakt in luxe doosjes met een Gucci logo. En dus gegarandeerd gewild.

De lancering van de make up collectie van het Italiaanse modehuis was meteen hét nieuws van de eerste dag van Milan Fashion Week. Natuurlijk was alles uit de kast gehaald. In de winkel, die qua afmetingen kan concurreren met een bescheiden warenhuis, werden champagne en cocktails geschonken. Ondertussen liepen de obers rond met piepkleine hapjes - typisch van die liflafjes die altijd op modefeestjes worden geserveerd, net groot genoeg om een holle kies te vullen.

Muzes en modevrienden
De grote aandachttrekker waren niet zozeer de glazen vitrines met nagellak en lippenstift, maar de aanwezigen zelf. Frida Giannini, creatief directeur van Gucci, had behalve de pers een aantal muzes en modevrienden uitgenodigd. Denk aan Charlotte Casiraghi, de dochter van prinses Caroline van Monaco en het nieuwe gezicht van Gucci. Ook model Poppy Delevigne en het Russische stijlicoon Miroslava Duma waren aanwezig. Giannini zou zelf ook komen, maar ik heb haar niet gezien in de mooie mensenmassa.

Charlotte Casiraghi, de dochter van prinses Caroline van Monaco en het nieuwe gezicht van Gucci. Beeld Courtesy of Gucci
Er waren vitrines vol met lippenstift en nagellak Beeld Bregje Lampe
Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@volkskrant.nl.