Modehuis Marni ontwerpt H&M-collectie

Het Italiaanse modehuis Marni gaat een lentecollectie voor H&M ontwerpen. De collectie, die in maart volgend jaar wordt gepresenteerd, zal zowel dameskleding, herenkleding als accessoires bevatten en wordt in 260 winkels wereldwijd verkrijgbaar. De collectie bevat veel karakteristieke Marni-prints, -designs en -kleuren en is geïnspireerd op Afrikaanse items. De kleuren in de herencollectie zijn wat zachter dan in de dameslijn. De vorige designercollectie voor H&M was van Versace en werd eerder deze maand gelanceerd.


Hp/de tijd steekt elsevier de loef af

HP/de Tijd heeft Elsevier verslagen met zijn Nederlander-van-het-Jaar-verkiezing. Het opinieweekblad komt een week eerder met zijn ranglijst dan concurrent Elsevier, dat deze verkiezing al jaren publiceert. Hoofdredacteur Arendo Joustra van Elsevier zegt dat hij geen bezwaar heeft dat HP/de Tijd eenzelfde soort ranglijst heeft. 'Welk weekblad of krant doet dat niet? Zo belangrijk is die verkiezing niet.'


Ouwehoeren gaat internationaal

De IDFA-documentaire Ouwehoeren, een portret over twee Amsterdamse prostituees op leeftijd, slaat ook in het buitenland aan. Omroepen in Israël, Zweden en België hebben de film aangekocht. Ook Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk tonen interesse. Distributeurs uit de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk willen de film ook in de bioscoop vertonen. De film was op het IDFA de best gewaardeerde Nederlandse documentaire.


Waar Heeft de Wereld het over?

Wereldwijd

#GeorgeHarrison


Gisteren was het tien jaar geleden dat George Harrison op 58-jarige leeftijd overleed aan de gevolgen van kanker. Om de Beatles-gitarist te eren, werden in zijn geboorteplaats Liverpool twee herdenkingsconcerten gehouden. Tijdens die concerten traden onder meer Brute Force en de The Radha Krishna Temple op, twee acts die dankzij Harrison een contract kregen bij het Beatles-label Apple. Naast de concerten konden fans ook een speciale dienst bijwonen in de kathedraal van Liverpool.


'UMMM. AHHHHM. I *SEEM* TO BE AHHHHM..... TRENDING. SHIT'

Dat twitterde de Britse zakenman Thomas Blythe, nadat hij een romantische tweet had gepost over ene Cathy naar wie hij op zoek was. De zakenman stapte vorige week dinsdag in Londen uit een taxi en liep haar toen tegen het lijf. Na de ontmoeting wilde hij de vrouw graag terugzien en hing posters op in de buurt, zette zijn verhaal op zijn blog, plaatste een link daarvan op Twitter en vroeg twitteraars te retweeten. Dit gebeurde massaal, waarop het bericht trending topic (veelbesproken onderwerp) werd op Twitter. Blythe heeft iedereen verzocht op de te houden met retweeten. Hij belooft een update te doen als Cathy gevonden is.


Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden