Minder is meer

Of het nu gaat om burnrate of bandbreedte, internet is het medium van de grote getallen. Kilo-, mega- en gigabits, steeds meer enen en nullen moeten er per seconde door de lijn worden geperst....

Er zijn daarentegen ook ontwerpers die zweren bij het adagium Less is more en er eer in scheppen met zo min mogelijk middelen een zo groot mogelijk effect te bereiken. Bijvoorbeeld door een site te maken die niet meer weegt dan 5 kilobyte, of een filmpje dat niet langer duurt dan een minuut.

Of door een grappig mannetje te tekenen met zo min mogelijk beeldpunten. Vooral die zogeheten pixel people zijn uitgegroeid tot een grote hit. Zo groot, dat ook de commercie ze heeft ontdekt. Dus werft Albert Heijn sinds kort personeel op pixelniveau.

De Postbank daarentegen let niet op de kleintjes. Kosten noch moeite zijn gespaard om van www.langzaldieleven.nl de perfecte parodie te maken op online hypotheekadviezen als www.allergoedkoopstehypotheek.nl en www.hypotheekofferte.nl. De boodschap: als het om grote getallen gaat, moet je bij ons zijn. Meer en minder op www.volkskrant.nl/weblog

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden