Minder geld naar televisiereclame

Adverteerders geven minder geld uit aan reclamespotjes als gevolg van de economische recessie. De bestedingen voor televisiereclame zijn in de eerste helft van dit jaar met 3,5 procent gedaald tot 472 miljoen euro. Dat blijkt uit woensdag gepubliceerde cijfers van het Nederlandse marketingcentrum voor televisiereclame Spot.

TV-reclame in de tramBeeld ANP

De daling was in het tweede kwartaal sterker dan in het eerste kwartaal, onder meer als gevolg van de vroege uitschakeling van het Nederlands elftal op het EK. Vooral de financiële dienstverleners, telecombedrijven en voedings- en genotmiddelenconcerns schroefden de bestedingen terug.

De markt voor tv-reclame ging niet over de hele linie omlaag. Autofabrikanten, de overheid en de retailsector gaven juist meer geld uit.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden