Middenmerk met Marni-gevoel

Het van oorsprong Deense modemerk InWear heeft altijd naadloos aangesloten op het stijlgevoel van de gemiddelde Nederlandse vrouw: draagbaar, betaalbaar, weinig uitgesproken....

EvV

Maar dit najaar ziet de InWear-collectie er verrassend ongemiddeld uit. Door zware stoffen, rechte jurken, grote pofmouwen en sluike silhouetten in grijs, zwart, aubergine en mosterdgeel doet het merk opeens denken aan het nadrukkelijk modieuze Marni met hier en daar een vleug al even trendsettend Miu Miu. Wat is er gebeurd? Om te beginnen een nieuwe hoofdontwerpster: Lene Borggaard, afkomstig van het Deense label Bruun’s Bazaar. Ze trad al aan in 2007, maar pas nu is de hele collectie van haar hand, waardoor het verschil met de oude koers in het oog springt. Bovendien streeft het merk een exclusiever imago na: hogere prijzen, kleinere ‘oplagen’ in betere winkels. ‘Meer stijl, minder Zara’, vat Karen Mönnich van InWear samen. ‘Het begint nu echt op te vallen. Ik heb al meer mensen gehoord over het Marni-gevoel.’

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden