Meer talen en kleuren achter de bankbalie

Wie bij ABN Amro wil werken moet tegenwoordig Spaans, Arabisch, Pools of Turks spreken. De bank startte donderdag een wervingscampagne in de landelijke dagbladen met de tekst 'Doorgroeien is ons advies' ofwel: 'Nasza rada: dalej sie rozwijac' in het Pools....

De bank zoekt zakelijke accountmanagers die affiniteit hebben met klanten van verschilende etnische achtergrond. Zij helpen ondernemers hun bankzaken te regelen en geven financieel advies.

De zoektocht heeft een tweeledig doel: het binnenhalen van de groep zogenoemde 'nieuwe ondernemers', en het weerspiegelen van de klantenkring in het totale personeelsbestand van de bank.

'Het aantal ambitieuze, succesvolle allochtone ondernemers is de laatste jaren enorm toegenomen. ABN Amro wil op deze groei inspelen en de huisbank van deze ondernemers worden', zegt een woordvoerder van de bank.

'Ons personeelsbestand moet een afspiegeling zijn van de maatschappij. De klant moet zich herkennen in de bank.' Daarom is de organisatie op zoek naar allochtone medewerkers, of autochtonen die affiniteit met verschillende etnische achtergronden hebben. 'Dat kunnen mensen zijn die iets in die richting hebben gestudeerd, of in het buitenland hebben gewoond', zegt de bank.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden