Meer klachten over banken en mobiele telefonie

Consumenten hebben in 2001 veel meer klachten ingediend over mobiele telefonie en bankieren. Over reizen, wonen en auto's hebben consumenten minder geklaagd, blijkt uit het jaarverslag van de Stichting Geschillencommissie voor Consumentenzaken....

Het totaal aantal ingediende klachten steeg licht met 4,2 procent naar 10.479 klachten. Het aantal klachten over bankieren is vorig jaar nagenoeg verdubbeld tot 1275 klachten. Veel klachten gingen over betalingsverkeer. Ook het gebruik van pinpassen was een struikelblok. Over hypotheken en geldleningen kwamen evenzeer klachten binnen.

Over telefonie steeg het aantal klachten naar 1200 klachten. Vooral de mobiele telefonie is debet aan de toestroom van klaagbrieven over telefoonrekeningen.

Over voormalige nutsbedrijven stroomden klachten binnen over energienota's, openbaar vervoer en de kabelaansluiting.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden