Man komt om door koolmonoxidevergiftiging

Een 25-jarige man is in Amsterdam-Oost om het leven gekomen door een koolmonoxidevergiftiging. Het lichaam van de man werd gisteren aangetroffen in een woning in de Oosterparkbuurt, maakte de brandweer vandaag bekend.

De brandweer werd rond 11.30 uur gealarmeerd. Bij aankomst in de woning was het slachtoffer al overleden. In het huis werd een hoge concentratie koolmonoxide gemeten. De veroorzaker bleek een slecht functionerende geiser en mogelijk gebrekkige ventilatie.

Een mannelijke bewoner van een bovengelegen woning is naar een ziekenhuis gebracht, omdat hij zich niet lekker voelde. In deze woning bleek eveneens het levensgevaarlijke gas aanwezig te zijn.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@volkskrant.nl.