Man belandt in ziekenhuis na vlam in de pan

Bij een brand op de Marnixkade is vanavond een persoon gewond geraakt. Om zijn brandwonden te behandelen is hij per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis.

Dit meldt de Amsterdamse Brandweer.

De alarmcentrale kreeg rond 18:30 uur de melding binnen. Vlam in de pan was de oorzaak van de brand. De bewoner probeerde hierop zelf het vuur te doven door de brandende pan in de douche te zetten en de kraan open te draaien. Het vuur werd hierdoor veel groter en sloeg razendsnel om zich heen.

De douche is geheel uitgebrand. In verband met rookontwikkeling moest de woning van de bovenburen enige tijd worden geventileerd.

©THINKSTOCK
Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden