KPN stoot Kral na ruim jaar af

AMSTERDAM Het telecombedrijf KPN sluit ruim een jaar na de overname fotowinkel Kral. KPN nam in november 2005 zestig van de 106 winkels van Kral over, omdat Kral de overgang van analoge naar digitale fotografie niet aan kon....

Van de 53 zaken van Kral en de vier winkels van KPN Klick verdwijnt ongeveer de helft. De andere helft krijgt een van de formulenamen van KPN op de gevel. In totaal moeten mogelijk 150 personeelsleden een andere baan zoeken. Hoeveel banen er precies verdwijnen, is nog niet helemaal duidelijk, zei KPN dinsdag.

Met deze stap wil het telecombedrijf zijn marktpositie versterken en distributiekosten verlagen. In totaal heeft KPN bijna tweehonderd winkels die onder diverse merknamen in de steden te vinden zijn.

Daarvan verdwijnen er ongeveer dertig. Volgens een woordvoerder van KPN groeien verschillende diensten sneller naar elkaar toe dan verwacht, zoals bellen en internetten via een verbinding. Daarom wil KPN zich concentreren op de merken KPN, Hi en Telfort. Onder het merk KPN vallen ook de winkels van Primafoon en de business centers. Vorig jaar besloot KPN om de zogeheten kpn vijf-zeven-zes (kpn576) winkels op te laten gaan in winkels van het Hi-merk. Deze formule mikte op de jeugd.

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2023 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden