Update

Koolhoven bevestigt ontslag Telegraaf, maar ontkent omkoping

Journalist Martijn Koolhoven bevestigt vandaag in een persbericht dat hij is ontslagen bij de Telegraaf. Hij spreekt van een 'vertrouwensbreuk met de hoofdredactie', maar ontkent dat het ontslag iets te maken heeft met omkoping. Volgens de verslaggever is 'in goed overleg besloten de relatie te beëindigen'.

Martijn Koolhoven © uitzending Zembla

Ook de hoofdredactie van de Telegraaf ontkent dat er sprake was van omkoping. De hoofdredactie betreurt de suggestie die in andere media is gedaan dat er aanwijzingen zouden zijn dat er betalingen hebben plaatsgevonden, zo schrijft de krant vandaag.

Verzonnen
Volgens die berichten zou Koolhoven een artikel hebben verzonnen. Een Rotterdamse 'moslimwijk' zou 'in shock' zijn omdat er een 'fetisjstudio' was gevestigd. Hij zou het artikel hebben geschreven als een vriendendienst aan Rob Heilbron, eigenaar van lingeriemerk Sapph. Heilbron had een zakelijk conflict met de fotograaf van de studio. Via uitzendingen van Zembla en PowNews kwam de vermeende omkoping aan het licht.

Over de precieze reden van het ontslag willen Koolhoven noch de Telegraaf zich uitlaten. Koolhoven gaat verder als zelfstandig ondernemer.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@volkskrant.nl.