Kink in de kabel

Mevrouw Jacobs uit Nuenen stuurt een boze brief. Ze is niet een paar keer van het kastje naar de muur gestuurd, maar heeft bijna een jaar lang geprobeerd de callcenters van Essent en UPC uit te leggen dat er een vergissing is gemaakt....

FvA

Het elektriciteitsbedrijf Essent heeft in 2004 25 euro van mevrouw Jacobs geïnd voor een UPC kabelaansluiting. Maar mevrouw Jacobs heeft helemaal geen UPC kabelaansluiting.

Essent ziet zichzelf slechts als tussenschakel en vindt dat zij het geld terug moet halen bij UPC. Bij UPC bestaat zij niet als klant en wie niet bestaat kan ook niet klagen.

'Er is ergens bij Essent of bij ons iets fout gegaan', erkent een woordvoerder van UPC. 'Misschien bij het invoeren van de gegevens. We kunnen niet traceren waar het mis is gegaan.' Het kabelbedrijf belooft het geld alsnog terug te storten.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden