Jonnie en Thérèse Boer op huizenhoog voetstuk in LXRY

Het luxe leven van Jonnie en Thérèse Boer en vrienden in de kolossale advertentiefuik LXRY.

null Beeld
Beeld

Kok Jonnie Boer en zijn vrouw Thérèse hebben een druk, maar geweldig leven. Afgaande op '100 geheime adresjes van Jonnie en Thérèse' prikten ze onder meer een vorkje op Aruba, in Tsjoengking (China), Paramaribo, op de Holland America Line, in Bangkok, Melbourne, Panama, Monaco, Seoul en op Hawaii.

Tussendoor pakken ze even de Harley Davidson of, als het weer tegenzit, de Range Rover Sport ('Gewoon een relaxte bak om in te tuffen') en gaan ze even langs bij Van Renselaar Cars in Zwolle. 'Hier haal ik mijn auto's altijd.' Het gaat om Porsches.

Zo rolt het leven voor het echtpaar Boer, dat van restaurant De Librije in Zwolle een groot succes (drie Michelinsterren) heeft gemaakt. Als klap op de vuurpijl zijn Jonnie en Thérèse gasthoofdredacteuren van LXRY, een kolossale (324 pagina's) advertentiefuik annex glossy voor, ja, voor wie eigenlijk?

LXRY staat voor luxury, dat zegt het al. Het is een uitgave van de LXRY Media Group van Yves Gyrath.

In LXRY staan interviews van (vooral) Bart-Jan Brouwer met de kledingverkopers Sander en Martijn Lusink (hebben het personeel van De Librije aangekleed), voetbaltrainer Jaap Stam (vaste klant van het restaurant), 'glamourdesigner' Eric Kuster ('deed' het restaurant) en de gasthoofdredacteuren zelf.

Van Kuster, vermaard om zijn inrichting van huizen van bekende voetballers, hadden we een tijdje niks gehoord. Hij heeft een mediastilte ingelast, maar internationale pers staat hij nog wel te woord. Dat klinkt uitsloverig, maar Kuster is hard bezig Amerika te veroveren.

In LXRY zegt hij dat iedereen denkt dat Eric Kuster alleen maar huizen inricht en kondigt hij aan dat Eric Kuster een merk moet worden dat synoniem staat voor mooie meubels en stoffen. En: 'De komende tien jaar wil ik het product Eric Kuster (...) wereldwijd uitrollen.' Aldus Eric Kuster.

De grote winnaars hier zijn Jonnie en Thérèse Boer. Ze worden van alle kanten belicht en op een huizenhoog voetstuk geplaatst. Niet eerder kreeg een restaurant zoveel gratis reclame. LXRY schiet recht hun doelgroep in.

Verrassend genoeg tast het hun geloofwaardigheid niet aan. Bloemkool met een speklap is net zo lekker als kaviaar, schrijven ze in het voorwoord. In één klap zijn we terug op aarde.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden